Ga naar inhoud

Konijn moe na castratie


Abby12345

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Vanmiddag is mijn konijn gecastreerd. Eenmaal thuis heb ik hem in een binnenhok met handdoeken gezet en een aantal kruiken. Hij dronk vrijwel meteen vrij goed en heeft ook redelijk gegeten (takjes peterselie en wat hooi). Nu is hij wel moe en heeft hij zijn ogen dicht. Af en toe heeft hij 5 minuten dat hij even rondloopt, nieuwschierig is en eet, maar hij gaat telkens slapen (ook gewoon rechtop zittend). Hij is wel makkelijk te wekken, als ik een geluidje maak gaan zijn ogen open, die gaan wel snel daarna ook weer dicht. Ik maak me zorgen of hij het warm genoeg heeft, maar het is hier 20+ graden in huis en als ik hem bij de kruikjes neerzet loopt hij ergens anders naartoe en gaat hij daar zitten slapen. Mijn vraag is of de vermoeidheid en veel slapen normaal is na een narcose. Ik lees hier namelijk verschillende dingen over. Ook omdat hij wel goed reageert als ik geluid maak. 

 

Ik hoop dat iemand me een beetje gerust kan stellen, of moet ik me zorgen maken en de dierenarts bellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is normaal dat ze moe zijn en meer dutten dan normaal, in ieder geval de eerste dag of eerste twee dagen na de ingreep. Lekker laten uitrusten, je ziet het aan de buitenkant niet maar binnenin werkt het konijnenlijfje hard aan het herstel 🙂

 

Eten/drinken/keutelen is voor nu het belangrijkste om op te letten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .