Ga naar inhoud

Konijn in het water


Amor83

Aanbevolen berichten

Vanmorgen liep er op ons erg een wild konijn of haasje op ons erf. Hij schok van ons en dook zo het smalle slootje wat om ons erf loopt in. Het beestje kon prima zwemmen maar het lukte hem niet om op de kant te komen.

gelukkig was iets verderop en man in het water bezig met zo’n waterpak aan. Hij kon richting het konijntje in het water lopen en het beestje eruit halen.

drijfnat rende het konijntje weg. Het beestje heeft denk 5 minuten in het water gezwommen.

Maar nu las ik dat konijnen/hazen erg snel longontstekingen krijgen omdat ze erg kleine longen schijnen te hebben. Had ik hem beter even apart (en warm) moeten houden en de dierenambulance moeten bellen? Gelukkig is het vandaag wel een warme dag dus zal die denk wel snel opdrogen. Maar ik vraag me af, mocht dit weer eens gebeuren wat ik in de toekomst zou moeten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de vraag of je hem te pakken had kunnen krijgen. Stress is voor een wild konijn ook niet leuk. Maar vandaag was het zo warm en hij zal wel een stuk gerend hebben en snel droog geworden zijn. Ik zou denk ik de volgende keer een dierenambulance bellen en vragen wat je moet doen. Want het kan ook heel koud zijn bijv. Maar hoe groot is de kans dat dit nog eens gebeurt????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik snap dat je dat denkt dat dit niet zo snel gebeurd. Maar het is de tweede keer in een jaar tijd dat we een konijn uit het water halen. De vorige keer (in het voorjaar) was het ons eigen tamme konijn die ontsnapt was en in het water belandde. Toen was het savonds gebeurd en heeft 2 uur op schoot onder een handdoek en dekentje liggen bibberen. Gelukkig toen ze eenmaal droog was merkte je niets meer aan haar.

 

het wilde beestje vandaag hadden we (eventjes) vast. Dus eventueel had ik hem ergens onder kunnen brengen (oplaten drogen) en de dierenambulance kunnen bellen maar mijn gevoel zei dat het beestje veel

liever vrij wilde zijn en weg wilde van deze stress. Ik denk ook wel dat ie snel droog zou zijn, het was zó warm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .