Ga naar inhoud

Wat eet eet konijn allemaal ongeveer op 1 dag?


bunniesarebunnies

Aanbevolen berichten

Daar zijn artikelen over geschreven, die zal ik even linken. Maar globaal, 10-20 gram brok per kg konijnengewicht, 50-100 gram groenvoer per kg konijnengewicht en nog onbeperkt hooi, als streefgetal zou ik daar 50-100 gram per kilo voor nemen, maar dat mag dus meer zijn. Ik heb het hier dus over wat ze effectief eten, hooi hoort altijd aanwezig te zijn, dus je geeft in principe meer dan dat. Dit is wat ik zelf globaal aanhoud, hoe meer groenvoer je geeft (dat laat je dus deels ook bestaan uit grassen, supermarktgroen en verse kruiden) hoe minder hooi ze eten. Belangrijk is dus om een goede balans te vinden en om groenvoer op te bouwen, als je iets nieuws toevoegt geef je eerst een klein beetje. Snoepen mag ook natuurlijk, maar met mate. Onder snoep valt ook fruit.

 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/voeding-van-een-konijn In het artikel staan ook nog weer allemaal andere linkjes naar aanverwante artikelen. Lees het maar eens allemaal door.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ml biks? Week je het? Je bedoelt waarschijnlijk gram. Zijn ze elk twee kilo of samen twee kilo?  Kolino heeft hierboven aangegeven hoeveel brokjes je kunt voeren.

Groenvoer is ook erg belangrijk en dan gevarieerd. Minimaal drie verschillende soorten per dag. Ik geef ze soms wel meer dan tien verschillende soorten per dag.

Je kunt van alles met kleine beetjes beginnen: munt, gras, zevenblad, witlof, andijvie, aardbeienblaadjes, smalle/brede weegbree etc. etc. Daar is genoeg over te vinden hier in het forum. En altijd onbeperkt hooi geven. Dan hebben ze nooit honger en als ze dat hebben, kunnen ze hooi knabbelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .