Ga naar inhoud

pijn aan achterpoot


Bunbunny

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik zag net aan hoe mijn konijntje lag dat het niet goed met hem ging. Ik probeerde hem even te laten lopen en zag meteen dan hij zn rechter achterpoot niet gebruikt. Nu ben ik afhankelijk van mijn ouders om naar de dierenarts te gaan en vinden hun dat we het moeten aan zien tot morgen. Ik hou zoveel van mijn konijntjes dat ik me nu zoveel zorgen maak. Hij eet wel gewoon maar het is duidelijk te merken dat hij pijn heeft. Hij gebruikt hem soms om even te krabben maar soepel gaat het niet. Ik heb hem een klein beetje pijnstilling gegeven maar durf niet teveel te geven. Wat moet ik nu doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je pijnstilling gegeven hebt. Weet je wel wat je mag geven en in welke dosering?

 

Ik zou hier zelf vandaag nog mee naar de dierenarts gaan en een röntgenfoto laten maken om een breuk uit te sluiten, maar als je ouders dat nu niet willen dan heb je geen keuze denk ik. Wel van belang om dan morgen te gaan als het niet verbetert. Het klinkt helaas wel als een breuk en dat is bij konijnen vaak heel lastig, soms is de enige optie om een poot te amputeren en dat zijn kostbare operaties met wisselend resultaat afhankelijk van of het om een voorpoot of achterpoot gaat. 

 

Als je konijn stopt met eten of keutelen of verslechtert, moet je zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan en niet tot morgen wachten. Konijnen moeten altijd blijven eten en keutelen namelijk. 

 

Sterkte! Heb je iets gezien, dat hij gevallen is o.i.d.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je ouders vragen of er morgenochtend gebeld mag worden, ergens snap ik wel dat ze niet nu vlak voor de nacht naar de dierenarts willen. Ik ga zelf ook liever overdag als de situatie het toelaat. Maar mocht de situatie verslechteren dan is het wel belangrijk om te gaan, ook al is het midden in de nacht.

 

Het kan zoveel zijn, maar daardoor kunnen ook flink in de kosten lopen, de dierenartskosten zullen ergens tussen een paar 10tjes en iets van 1000 euro liggen. Bij mij schiet een breuk ook het eerst in mijn hoofd, een luxatie zou kunnen, trauma aan spieren, pezen, zenuwen. Iets in de rug, maar dan zou ik eigenlijk beide poten verwachten. E.C. idem dito. Misschien nog iets met de tenen of de nagel, maar in dat laatste geval had je waarschijnlijk bloed gevonden. Ik vergeet vast nog dingen, maar je ziet al dat er heel veel in mij opkomt en dat je dus echt een dierenarts nodig hebt die er naar gaat kijken als het morgenvroeg niet 100% over is.

 

Ga niet de hele nacht zoeken wat het zou kunnen zijn, je kunt er nu niets aan doen, behalve naar de spoeddierenarts gaan. Wat je wel zou kunnen doen is kijken of jouw vaste dierenarts morgen overdag open is, die kosten liggen vaak toch iets lager dan die van een dierenziekenhuis waar je voor spoed heen gaat. Het is iets schappelijker dan 3 keer het normaal tarief betalen. Dan denk je ook mee en jaag je je ouders niet op extra kosten. Al vind ik wel, als het echt slechter gaat en je konijn wordt een spoedgeval dat ze dan wel bereid moeten zijn om eerder te gaan.

 

Woont je konijn binnen of buiten? Krijgt hij wel eens gras? Ik vraag dit omdat grasaren ook flinke problemen kunnen veroorzaken, niet alleen bij honden en katten natuurlijk, bij konijnen kan dat ook gebeuren.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .