Ga naar inhoud

Darmproblemen na antibiotica


Joli

Aanbevolen berichten

Beste

Mijn konijn heeft last van snot. Het is voorlopig nog niet erg ernstig. Gisteren ben ik naar de dierenarts geweest en ik kreeg een antibioticum mee. Mijn konijn eet heel weinig en ik hoor ook regelmatig haar darmen rommelen. Haar ontlasting is vloeibaarder dan normaal. Iemand een idee wat ik kan doen? Ik ben ondertussen gestopt met het toedienen van het antibioticum. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, dat is co-trimoxazol, dat is veilig voor konijnen, gelukkig. Wel vervelend dat er nu diarree is, het komt wel vaker voor bij antibiotica gebruik bij konijnen, hun darmen zijn zo gevoelig. Desondanks wel echt even contact hebben met je dierenarts en ook niet stoppen met het antibioticum zonder overleg.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn kreeg bij een antibioticakuur een darmbloeding (of het gelinkt was weet ik nog steeds niet), op zo'n moment hang je gewoon met de dierenarts aan de telefoon en gaat daarheen. Hij heeft uiteindelijk de antibioticumkuur ook gewoon afgemaakt. Ik wil hier maar mee zeggen, stop NOOIT zelfstandig met antibiotica!

 

Als tip kan ik meegeven, geef er een spuitje water achteraan. Klinkt heel raar, maar dat hielp. Als ik kijk naar de werkzame stoffen is het wel het antibioticum waar mijn konijn zo heftig op reageerde. Dat middel is in cascade inmiddels, maar heeft precies dezelfde werkzame stoffen. Ik kan ook alleen maar dit merk wat jij noemt vindt voor mensen.

 

Even een gekke vraag, maar zit er sorbitol in de suspensie? Ergens zit er in mijn achterhoofd dat konijnen daar niet goed tegen kunnen.

 

Ik zou ook even met de dierenarts bellen waar je tegenaan loopt. Die kan eventueel een ander antibioticum voorschrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gebeld met mijn dierenarts. Ze had nog nooit gehad dat een konijn heftig reageerde op dit product. Ze kon heel moeilijk advies geven aan de telefoon. Ze bevindt zich nu ook in een andere praktijk dan gisteren. Als ik het niet vertrouw adviseerde ze me om naar de praktijk te bellen. (waar ik gisteren langsging) Voorlopig eet ze paardenbloem, maar dat is het enig wat ze voorlopig eet. Deze morgen at ze nog wat hooi, toen ik haar stimuleerde om dat te eten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .