Ga naar inhoud

Voer Vlaamse Reusjes


BeBrave

Aanbevolen berichten

Goedendag! 

 

Ik begin nu toch een beetje te twijfelen.

Mij twee vlaampjes van ongeveer 3 maanden groeien ontzettend.

Nu twijfel ik over de hoeveelheid voer. Ik wil graag dat ze hooi eten, ik heb twee soorten hooi, dit is onbeperkt aanwezig op verschillende plekken.

 

Ze krijgen twee keer per dag 50 gram versele laga cuni junior. En hier zit het hem, ze vliegen er op af als leeuwen, ze vreten het op als een stel hongerige zwijnen die al 3 dagen niks hebben gekregen. Ze hebben het binnen 10 minuten op en komen dan natuurlijk om meer vragen. Ik geef ze dan altijd een pluk hooi en dat is dan wel oke.

Het liefst zou ik ze meer geven, maar ik ben bang dat ze dan stoppen met hooi eten.

 

Ze krijgen iedere dag groente en fruit en/of wilgentakken en iedere avond een hand vers gras.

 

Wat is het beste?

 

Groetjes,

Marjolein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je enig idee hoe groot de ouder dieren zijn? 4, 5 kilo? Die kleintjes mogen eigenlijk onbeperkt brok, maar wij zeggen eigenlijk altijd, ga uit van het volwassen gewicht. Zelf zou ik dan 15 gram per kilo aanhouden in eerste instantie, dan kun je nog 5 naar beneden en 5 naar boven. Normaal is het advies van dierenartsen 20 gram.

 

in jouw geval geef je dus inderdaad weinig. hongerige wolven is normaal, om nog meer zeuren eigenlijk niet. Je wilt dat ze voldaan zijn. Ik zou 2x 75 gram doen op dit moment. Als het goed is zouden ze dan nog voldoende hooi moeten eten. Zo niet, maak er dan 70 van, daarna 65 enzovoort. Maar voor nu zou ik dus 75 gram per konijn per dag aanraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor je antwoord

 

Inderdaad ze moeten voldaan zijn en dat zijn ze nu niet, maar ik ben ook bang dat ze het hooi laten staan.

 

Van het weekend zal ik de dames eens wegen, ze voelen niet mager, ze voelen lekker stevig en als ik wat "knijp" voel ik pas ribben.

 

Ik zal ze morgen meer geven, kijken of ze dan wel voldaan uit hun ogen kijken.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .