Ga naar inhoud

Lijnzaad


Lappie2

Aanbevolen berichten

Hoi hoi😊

 

Ik heb vandaag een zakje lijnzaad gekocht. Omdat ze elkaar zoveel likken en de kleine al een paar keer mijn haar te pakken heeft gehad. 

 

Zijn echt de zaadjes, geen brokjes. Speciaal voor konijnen cavia,s en hamsters. Er staat dat het super gezond is voor de darmen vacht etc

Maar helemaal eronder staat dat ik het kan mixen met het voer van de vogel 🤪. Hihi Grote vertaal fout dus.

 

Nu denk ik niet dat de harige boys het zaad netjes uit hun voerbakje zullen eten. Al denk ik dat ze het eerder uit het bakje van de kanarie zullen pikken haha. Ze pikken continu zijn appel peer banaan etc af😜

 

Is het mogelijk om wat thee ervan te maken wat ze daarna koud kunnen drinken? 

 

Fijne avond🐰🐰🐥

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Kolino zei:

Je moet bij zaden wel opletten dat ze verhit zijn geweest, anders zit je met cyaniden en dat wil je niet. Wel even checken dus voor je het geeft.

Er staat op de verpakking dat het voor konijnen is met plaatje en al van konijn cavia en hamster. Bij de Engelse vertaling ook maar op het einde dus vogel....

Staat niks over dat ze verhit zijn geweest... ok ik gooi dit maar weg en zoek naar die lijnzaad brokjes. 

 

Neem geen risico. Dankjewel 🤗

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas kloppen plaatjes op verpakkingen vaak niet, houd daar rekening mee. Om kosten te beperken maken ze vaak één verpakking voor kleindierassortiment, dan heb je dus doosjes of zakjes waar een hamster, konijn en vogel op staan, maar dan is het niet zo dat dat voor al die diersoorten geschikt is. Er zijn geen regels dat de foto op de verpakking overeen moet komen met de diersoort waar het voor is. Mensen werken wel zo, ik weet nog dat ik mij zo verbaasde als mensen dan hondenvoer zochten ze de zak kochten met een foto van "hun hond" op de voorkant, zonder te kijken of dat voer wel geschikt was verder / hoe de kwaliteit was.

 

Lijnzaad moet inderdaad verhit zijn geweest, voor konijnen is meestal olie en brokvorm geschikt. Nadeel van lijnzaadolie is dat het plakkerig is, lastiger met doseren / geven als je een koppeltje hebt, en de acceptatie niet super is, je moet het al ergens op doen om het binnen te krijgen. Meestal geven konijnenbaasjes dus lijnzaadbrokjes of lijnzaadsnoepjes. Let wel even op wat er verder in zit, in de webwinkel heb ik bijv. lijnzaadbrokjes te koop (bestaat alleen uit lijnzaad) maar ook lijnzaadsnoepjes (met toevoeging van granen enz). Die laatste heeft een hogere acceptatie, maar dus wel meer bijproducten. Op zich niet heel erg, want als het goed is geef je toch maar 1 of 2 brokjes per konijn per dag. Lijnzaad werkt wel wat laxerend, dus geef niet te veel, dan krijgen ze diarree. En nogmaals, let op wat er in zit, soms zitten er bijvoorbeeld dierlijke vetten of eiwitten bij. Die brokjes zijn niet geschikt voor konijnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-6-2023 om 09:46, Evee zei:

Helaas kloppen plaatjes op verpakkingen vaak niet, houd daar rekening mee. Om kosten te beperken maken ze vaak één verpakking voor kleindierassortiment, dan heb je dus doosjes of zakjes waar een hamster, konijn en vogel op staan, maar dan is het niet zo dat dat voor al die diersoorten geschikt is. Er zijn geen regels dat de foto op de verpakking overeen moet komen met de diersoort waar het voor is. Mensen werken wel zo, ik weet nog dat ik mij zo verbaasde als mensen dan hondenvoer zochten ze de zak kochten met een foto van "hun hond" op de voorkant, zonder te kijken of dat voer wel geschikt was verder / hoe de kwaliteit was.

 

Lijnzaad moet inderdaad verhit zijn geweest, voor konijnen is meestal olie en brokvorm geschikt. Nadeel van lijnzaadolie is dat het plakkerig is, lastiger met doseren / geven als je een koppeltje hebt, en de acceptatie niet super is, je moet het al ergens op doen om het binnen te krijgen. Meestal geven konijnenbaasjes dus lijnzaadbrokjes of lijnzaadsnoepjes. Let wel even op wat er verder in zit, in de webwinkel heb ik bijv. lijnzaadbrokjes te koop (bestaat alleen uit lijnzaad) maar ook lijnzaadsnoepjes (met toevoeging van granen enz). Die laatste heeft een hogere acceptatie, maar dus wel meer bijproducten. Op zich niet heel erg, want als het goed is geef je toch maar 1 of 2 brokjes per konijn per dag. Lijnzaad werkt wel wat laxerend, dus geef niet te veel, dan krijgen ze diarree. En nogmaals, let op wat er in zit, soms zitten er bijvoorbeeld dierlijke vetten of eiwitten bij. Die brokjes zijn niet geschikt voor konijnen. 

Dankjewel voor de uitgebreide info🤗

Heb ze al lang weggegooid. 😉.

De info ging ook over konijnen alleen laatste woord was vogel. Nog geen tijd gehad om die brokjes te vinden. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .