Ga naar inhoud

Bultje ooglid


DaniëlleV

Aanbevolen berichten

Morgen is het 2 weken geleden dat Jip is gevaccineerd. Jip kreeg vorige week opeens een bultje op zijn ooglid, het bultje is inmiddels weer weg.. hij was/is ook wat snotterig. 
Ik dacht, wellicht een reactie op de vaccinatie. 
Nu zie ik vanmorgen dat Vlinder ook een bultje op haar ooglid heeft. Zij is eind februari gevaccineerd. 
Zou ze wellicht van Jip een lichte variant van myx hebben gekregen, door zijn vaccinatie? 
Ze is verder normaal actief. 
Ik hou het goed in de gaten en heb haar voor de zekerheid wat metacam gegeven. Ik vind het nu eigenlijk te warm om naar de dierenarts te gaan wanneer dat niet heel dringend nodig is. Aangezien het bij Jip ook vanzelf wegtrok heb ik besloten om het even aan te zien. 
 

Iemand dit eerder ook gehad na vaccinatie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een entreactie na een paar maanden vind ik niet voor de hand liggend. Als je echt myx verwacht zou ik ook even in de genitaliën streek kijken. Daar zie je dan ook vaak problemen.

 

Het ziet er inderdaad dik uit. Maar ik had gisteren ook een dikke lip omdat ik geprikt was door een mug. Zoiets zou natuurlijk ook nog kunnen. Zeker omdat het bij Jip ook weer vanzelf weg trok. 

 

Je kunt het nog een dagje aankijken en anders kijken of je voor het weekend alsnog terecht kan. Het kan natuurlijk ook iets van een verstopte traanbuis zijn, als dat zoiets is wel hulp nodig van de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Kolino zei:

Een entreactie na een paar maanden vind ik niet voor de hand liggend. Als je echt myx verwacht zou ik ook even in de genitaliën streek kijken. Daar zie je dan ook vaak problemen.

 

Het ziet er inderdaad dik uit. Maar ik had gisteren ook een dikke lip omdat ik geprikt was door een mug. Zoiets zou natuurlijk ook nog kunnen. Zeker omdat het bij Jip ook weer vanzelf weg trok. 

 

Je kunt het nog een dagje aankijken en anders kijken of je voor het weekend alsnog terecht kan. Het kan natuurlijk ook iets van een verstopte traanbuis zijn, als dat zoiets is wel hulp nodig van de dierenarts.

Nee een entreactie vind ik bij haar ook niet waarschijnlijk maar ik dacht omdat Jip er misschien iets van had na de vaccinatie dat hij haar ergens mee besmet heeft.. ver gezocht misschien, weet ook helemaal niet of dat überhaupt mogelijk is, maar het zag er haast hetzelfde uit vandaar. 
 

Maar ze is ook elke dag heel druk in de zandbak bezig dus wellicht wat zand onder het ooglid wat irriteert? 
Ik heb voor de zekerheid wat vitamine A zalf erin gedaan. Dat verzacht in elk geval wat. Ik hou het natuurlijk in de gaten maar omdat ze het zo warm hebben nu ga ik liever nu niet met haar naar de dierenarts. Als het levensbedreigend zou zijn, ga ik natuurlijk wel. 
 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Kolino zei:

Een entreactie na een paar maanden vind ik niet voor de hand liggend. Als je echt myx verwacht zou ik ook even in de genitaliën streek kijken. Daar zie je dan ook vaak problemen.

 

Het ziet er inderdaad dik uit. Maar ik had gisteren ook een dikke lip omdat ik geprikt was door een mug. Zoiets zou natuurlijk ook nog kunnen. Zeker omdat het bij Jip ook weer vanzelf weg trok. 

 

Je kunt het nog een dagje aankijken en anders kijken of je voor het weekend alsnog terecht kan. Het kan natuurlijk ook iets van een verstopte traanbuis zijn, als dat zoiets is wel hulp nodig van de dierenarts.

Ik heb trouwens net nog gekeken (ik check altijd even de kontjes, 1 keer per dag) maar daar zag ik niks bijzonders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou myxomatose kunnen zijn, maar dan mild omdat ze gevaccineerd zijn. Maar dat weet ik niet zeker, zelf nooit gehad gelukkig bij de konijnen. Dat ze het allebei hebben maakt dat je wel een beetje in die richting denkt. Maar dat is verder niet onderbouwd ofzo, ik herken het niet direct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Evee zei:

Het zou myxomatose kunnen zijn, maar dan mild omdat ze gevaccineerd zijn. Maar dat weet ik niet zeker, zelf nooit gehad gelukkig bij de konijnen. Dat ze het allebei hebben maakt dat je wel een beetje in die richting denkt. Maar dat is verder niet onderbouwd ofzo, ik herken het niet direct.

Oke, ik heb vanavond wat foto’s naar dierenarts gemaild, met de vraag of ik hier nu zelf iets aan kan doen omdat ik met de warmte liever niet me ze naar de dierenarts toega als het geen spoed is. We wachten even af.. 

 

Ik vind het inderdaad apart dat ze het een week na elkaar hebben en dat het zo op elkaar leek. Daarom dacht ik inderdaad aan een mogelijke lichte variant van myxomatose. 
Ben benieuwd wat de dierenarts zegt. 

aangepast door DaniëlleV
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen een telefoontje van de dierenarts-assistente gehad en voor zover ze konden zien op de foto’s lijkt het op een gewone irritatie wat met een zalfje weg moet gaan (het zalfje lag al klaar en kon ik ophalen) maar het kon toch ook een lichte variant van myxomatose zijn. Ik moest even onder dr staart kijken of het daar niet gezwollen was. Maar dat ziet er normaal uit gelukkig. Is ook maar 1 oog en er lijkt nu een soort puistje op te komen. 
Ik moet het goed in de gaten houden de komende dagen, wordt het erger dan moet ze toch maar even langskomen. Maar dat is logisch, als het erger wordt dan ga ik zeker met haar naar de praktijk. Maar hopelijk knapt het op met de zalf en is het niet nodig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .