Ga naar inhoud

Stampen


rabbitPuk

Aanbevolen berichten

Wij komen net thuis van de avondvierdaagse en viel me gelijk al op dat Puk "anders" is als normaal. Hij is hyperalert en stampt de hele tijd (echt keihard). Heb hem echt nog nooit zien/horen stampen. 

Tilly scharrelt lekker rond al stampte ze net ook een keertje. Heb niet het idee dat ze ruzie hebben.  Tilly kwam net ook wel rustig naast hem zitten. Er liggen ook geen plukken haar ofzo. We zijn nu een uurtje thuis maar Puk blijft dit gedrag vertonen. Ik kan alleen bedenken dat er misschien een kat in de tuin voor het raam zat, de konijnen zitten binnen ook vaak voor het raam van de tuindeuren. En dat hij daar van geschrokken is. En verder weet ik het echt niet te bedenken zo. Hij lijkt ook niet boos maar echt bang. At net wel een brokje uit mijn hand en mocht hem wel even aaien. 

Wat kan ik het beste doen? Toch even negeren in de hoop dat het zo bijtrekt? Of proberen te kalmeren door hem te aaien? En waardoor kan hij nou toch ineens zo bangig zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stampen is bang of boos. Kan door geluid komen of iets wat ze ruiken. Zijn er veel honden geweest bij de avondvierdaagse?

Misschien ruikt je kleding? Ik zou iets van afleiding neerzetten en iets waar hij evt. zich veilig in kan voelen als extra schuilhuisje en verder hem maar met rust laten.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .