Ga naar inhoud

Dwangvoeren of niet


Romy11

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Ik ben vandaag naar de dierenarts geweest omdat 1 van mn konijnen sinds gisteren niet meer had gegeten. Daar heeft ze een pijnstilling gehad en iets om haar darmen op gang te krijgen. Voordat we naar de dierenarts waren heb ik haar dwangvoeding gegeven. Na de dierenarts heeft ze wat peterselie en witlof gegeten. Brokjes en ander eten moet ze nog niks van hebben. Moet ik haar nu nog extra dwangvoeding geven of niet? 
Alvast bedankt!🐰🐰

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze iets eet zou ik niet dwangvoeren, maar meer verse groenten en kruiden gaan aanbieden (alleen wat ze gewend is natuurlijk). Als er maar een klein beetje in gaat is dat voldoende om de darmen aan de gang te houden. 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je dwangvoer aanbiedt op een schoteltje, of met een plastic lepeltje, wil ze dat wel? Vaak is de truc om het even op haar bekje te smeren, als ze het dan aflikt wil ze misschien nog een beetje. Dan heeft ze (en jij) niet de stress van het dwangvoeren, en krijgt ze toch weer iets binnen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .