Ga naar inhoud

Konijnen tijdelijk uit elkaar


Plukenpino

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 rammen, niet gecastreerd. Ze wonen al tijden vredig samen in 1 grote ren (ca. 20 m2). Nu is 1 van de 2 ziek en komende week aan de antibiotica. Vandaag is het uiteindelijk gelukt de antibiotica te voeren, met behulp van paardenbloem bladeren ingesmeerd met een fruithapje gemeng met de antibiotica, dit was een heel gedoe. Zelf ben ik hoogzwanger en fysiek niet meer in staat om hem op een andere manier te voeren dan gewoon de bladeren in het hok en afwachten tot hij ze zelf opeet. Ik wil ze dan ook komende week gescheiden houden en heb hiervoor nog een oud binnenhod waar hij in kan verblijven. Nu vraag ik mij alleen af; zal ik dit binnenhok in de ren zetten of op een andere plek? En loop ik hiermee de kans dat ze straks opnieuw gekoppeld moeten worden, met het risico dat het niet meer goed gaat tussen beide? Alvast veel dank voor de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je inderdaad risico loopt dat je ze opnieuw moet koppelen als je ze uit elkaar haalt. Ik weet niet wat voor verblijf je hebt en wat er momenteel fysiek haalbaar is, maar is het mogelijk om in de ren te zitten en hem dan de antibiotica te voeren?  

 

Hoe oud zijn ze nu? En waarom heb je er voor gekozen om ze niet te castreren? Zo ver ik weet is het houden van twee rammen niet aan te raden en al helemaal niet als ze ongecastreerd zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hem te pakken krijgen wordt echt lastig, ben 37 weken zwanger en gisteren 1x pakken voor de dierenarts ging al amper, laat staan 2x per dag. Naast antibiotica voeren moet ik ook zijn ogen zalven. 

 

Ik weet niet hoe oud ze zijn, heb ze nu 1 jaar en ze zijn via via uit een zwaar vervuilde woning hier terecht gekomen, geen achtergrondinfo dus. Ze zijn niet gecastreerd omdat dit niet nodig lijkt te zijn; ze vechten nooit, rijden amper op elkaar en zijn altijd samen, elkaar wassen, tegen elkaar aan liggen etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je de blaadjes in zo'n voederbal kunnen doen? Als je die aan het koortje vast hebt, dan hoef je zelf niet te bukken (misschien verlengen), maar heb je nog wel invloed op welke van de twee bunnys je voert.

Ik heb pas net konijntjes, dus geen kenner, maar denk graag met je mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet het blad door het gaas of de spijlen geven? Ik heb ook een konijn dat ik absoluut niet te pakken krijg. Ik stop haar medicatie tussen twee basilicumblaadjes en ik geef haar dat door het gaas heen. Het andere konijn krijgt ook een blaadje, maar dan zonder medicatie. Basilicum is misschien ook het proberen waard, dat gaat vaak goed omdat het zo sterk ruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .