Ga naar inhoud

Wil tijdens ovulatie mijn haar eten


hmforall

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Als mijn konijn in haar "ovulatie" periode is probeert ze altijd om aan mijn haar te knabbelen, en op te eten.

Haar eerste hormonenbui deed ze vrij "normaal" en rende rondjes om mij heen, en vond ze me extra lief.

 

Het zou ook kunnen zijn dat ze mijn haar als nestmatteriaal ziet.

 

Iemand hier ervaring mee en wat te doen? 
 

Ze heeft heel het huis aan speel terrein, en heb geen zin om haar op te moeten sluiten puur omdat ze last heeft van hormonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat je bedoelt met ovulatie periode. Een konijn heeft pas een eisprong als ze gedekt is, en niet periodiek zoals een mens, kat of hond. 

In het voorjaar spelen de hormonen wel meer op omdat dat van nature het ideale seizoen is om voort te planten.

Castratie mindert dat gedrag en inderdaad ook de kans op baarmoeder kanker, wat bij konijnen veel voorkomt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of dit niet normaal konijnengedrag is, vergelijkbaar met een stevige wasbeurt bij een maatje. Ik mis een beetje de context waarom dit vervelend gedrag zou kunnen zijn. Al is het niet echt gezond als ze de haren daadwerkelijk opeet. Het is in ieder geval niet aan een eisprong te koppelen. Ik zie meer hormonaal gedrag in het rondjes rennen en aandacht vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een afspraak staan voor volgende maand met sterilisatie. 

Nouja, ze eet alles op. Als je haar een speeltje geeft dat karton bevat zorgt ze er voor dat binnen een paar weken er geen bestaan meer van is.

Als ze bij mijn haar zit, vind ik ook geen losse haren. Als ik haar aankijk, zie je haar nog nasmakken.
 

Nu net heb ik haar even haar ding laten doen om te kijken wat ze daadwerkelijk doet. 
Trekken aan het haar, en dan van de puntjes knabbelen, vermalen en doorslikken. 

 

Ah, zie nu net hoe ik mijn eigen bericht kan volgen 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .