Ga naar inhoud

Tips zachte keutels na ontsteking


Dorusjedot

Aanbevolen berichten

Goedemorgen lieve BunnyBunchers, 

 

Mijn lieve Snoet is afgelopen zaterdag naar de dierenarts geweest. Hier werd een blinde darm ontsteking vastgesteld. 
(Ze had een erg harde blinde darm van de ontsteking, maar haar 'gewone' darmen waren zacht en leeg). 

Dit ging natuurlijk gepaard met flink wat dunne ontlasting. 

 

Inmiddels hebben de antibiotica goed hun werk gedaan. Ze is weer helemaal haar onhandige zelf en eet ook weer naar behoren. 

Toch valt het mij op dat ze soms heel goed keutelt, maar soms nog echt wel zachte en dunne ontlasting heeft. 

 

Nu zijn we vandaag klaar met de antibiotica en met spul om haar darmen aan de gang te houden. 

Nu denk ik zelf dat, doordat we haar het darm-werk-spul bleven geven, ze daardoor nog wat dunnige keutels houdt. 

Want eten en bewegen gaan goed. Ik hoor dan ook vaak haar buikje rommelen. 

 

We geven haar (en hierdoor ook Knoet) nog even onbeperkt biks. Ze is 200gram afgevallen, dus laat haar maar lekker even eten. 

We merken dat ze voornamelijk hooi eet, maar als ze zin heeft in biks is het er. 

 

Hebben jullie nog eventuele tips? 

Een controle afspraak staat gepland, dus ik ga nog wel met haar naar de dierenarts. 

 

Medicijnen die we haar geven (voedster, 1,4kg):

- Sulfatrim drops (2X 0,5ml)

- Metocloral drops (2X 0,5ml)

- Novacam (2x 0,8ml)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .