Ga naar inhoud

Groei/gewicht teddy widder schema


Gina.urban

Aanbevolen berichten

51 minuten geleden zei Bambi&Fendi:

9 weken: 500 gram

10 weken: 550 gram

11 weken: 600 gram

12 weken: 625 gram

13 weken: 650 gram

14 weken: 675 gram

15 weken: 700 gram

 

Nou... ik zou hier toch wat voorzichtig mee zijn. Er worden zoveel konijnen teddy widder genoemd die het totaal niet zijn behalve de haren. Voor ze het konijn ondervoeden aan de hand van een schema wat niet op hun konijn slaat, is het slimmer om toch even door te vragen. 

 

Waar heb je het konijn vandaan? Weet je wat het volwassen gewicht is van de ouders? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Evee:

Nou... ik zou hier toch wat voorzichtig mee zijn. Er worden zoveel konijnen teddy widder genoemd die het totaal niet zijn behalve de haren. Voor ze het konijn ondervoeden aan de hand van een schema wat niet op hun konijn slaat, is het slimmer om toch even door te vragen. 

 

Waar heb je het konijn vandaan? Weet je wat het volwassen gewicht is van de ouders? 

Ik heb meerdere bronnen bezocht waarin precies hetzelfde stond. Als het echt een teddy widder is dan zou dit de goede richtlijn zijn, maar dan is het inderdaad de vraag of dat zo is want dan kan het misschien niet kloppen. Ging er vanuit dat ze dat zeker wist 😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Gina.urban:

Hoi hoi 🙂 ik heb haar bij mijn teddy tuintje vandaan 

Heb de site bezocht en lijkt wel alsof ze er inderdaad veel vanaf weten. Ze zijn ook lid van Nederlandse vereniging van Angorakonijnenfokkers. Vaak zijn onbetrouwbare fokkers niet lid van verenigingen... Ieder geval niet in mijn ervaring. Hebben ze zelf ook niet een schema met leeftijd en gewicht voor je?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat ze er veel vanaf weten, is maar de vraag, hoor. Bij het lezen van wat informatie op de site vliegt de onzin je om de oren, sorry dat ik het zo zeg. Is je eerste konijn een gecastreerde ram? Je hebt het jezelf en de konijnen waarschijnlijk moeilijker gemaakt door de praatjes op de site te geloven. Maar ja, je hebt de kleine uk al in huis dus daar is niets meer aan te doen.

 

Wat had je in gedachten met je twee konijnen? Zitten ze nu bij elkaar? Zijn het binnen- of buitenkonijntjes? 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .