Ga naar inhoud

Huwelijks problemen


BunnyLovin

Aanbevolen berichten

Hi! 
Oswald (ram) en Snowy (voedster) zijn sinds november 2019 samen. De koppeling verliep destijds goed en ging het ook vrij vlekkeloos. 
Echte liefde is het alleen nooit geweest. Oswald had voor Snowy ook al een andere vriendin waar hij veel closer mee was (merk ik uit verschil in  gedrag) maar zij is overleden. Snowy en Oswald hebben het samen volgens mij best gezellig, ze knuffelen en wassen elkaar wel gewoon, maar ik zou het eerder een vriendschap noemen dan echte liefde. Nu is het probleem dat Snowy af en toe “uithaalt” met haar voorpootjes naar Oswald. Dit doet ze soms met voer geven, of als ik hem aandacht geef, maar ook af en toe “zomaar”. Ze doet dan echt lelijk tegen hem terwijl hij volgens mij niet die reactie uitlokte. 
Snowy is overigens geen knuffel konijntje, ze heeft mij geaccepteerd maar ik moet haar vooral niet willen aaien of aanraken, dat vindt ze totaal niet prettig en dan haalt ze ook uit.

 

ik vroeg mij nu af wat jullie denken van hun relatie. Ik twijfel soms of ze wel een goede match zijn, maar ik vind het ook heel erg sneu om ze uit elkaar te halen met als vervelend gevolg dat Snowy dan weer terug moet naar de konijnenopvang waar ze vandaan komt en ik met Oswald weer opzoek moet naar een nieuwe vriendin (Heb helaas echt geen plek voor meer dan 2 konijnen...) 

aangepast door BunnyLovin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige koppels zijn echt het verliefde stelletje samen, anderen hebben meer een vriendschap of meer een broer-zus relatie, waarbij soms wel wat gekibbel is. Ik zou ze om deze reden niet uit elkaar halen.  Het is niet altijd makkelijk of mogelijk om echt de ware liefde te vinden voor een konijn, en een vriendschap of broer/zus relatie is zoveel beter dan alleen zitten. Wat knorrig gedrag rond voertijd kom je bij veel koppeltjes tegen. Voor mij zou het dus geen reden zijn ze te splitsen. 

 

Is snowy gecastreerd? Zo niet, zou je dat nog kunnen overwegen. 

Let ook op dat als je dit gedrag plotseling bent gaan zien, het bijvoorbeeld ook kan zijn dat Oswald zwakker is, bijv door een wat oudere leeftijd en/of gezondheidsklachten. Dat Snowy nu dus de kans ziet de rangorde opnieuw te bepalen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie Evee!

in dat geval hou ik het inderdaad zo en hoop ik dat het gedrag hierbij blijft. 
het gedrag is eigenlijk altijd wel zo geweest maar het lijkt iets vaker te gebeuren. 
Snowy is gecastreerd. Zij is 4 en Oswald is 2 dus in principe zou dat goed moeten zitten qua rangorde bepaling. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt niet als een ongelukkig stel. 

Zijn er dingen veranderd bv in hun omgeving waardoor er meer stress kan zijn? Het kan idd ook zo zijn dat Oswald iets onder de leden heeft. Als hij zwakker is dan normaal kan het zijn dat de onderlinge band anders wordt.

Het kan ook zijn dat Snowy zich niet helemaal lekker voelt en dus eerder uithaalt. 

Als ik de brokjes geef zijn mijn konijnen naar elkaar ook niet echt gezellig. De een rent heel hard achter de ander aan. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kliko en Spook zijn wel het kleffe stel, maar als het tijd is om te eten wordt Spook hardhandig mishandeld door Kliko (achterna rennen, slaan met z’n voorpoten, grommen, soms zelfs happen). Zodra het eten op de grond staat is alles weer koek en ei. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .