Ga naar inhoud

Waar zet je toiletbak


Sterrelotje

Aanbevolen berichten

Hoi, mijn konijnen zijn half zindelijk, maar ik dub erg waar ik die toiletbak nou moet laten. Het is een hok met veel ruimte onderin en een kleinere ruimte bovenin. Verder hebben we een ren er aan vast. In de ren doen ze niks, dus dat is al mooi. Nu gebruiken ze de toiletbak dus deels (staat beneden), maar poepen en plassen ook bovenin erg veel. Helaas blijf er te weinig ruimte over om lekker te leven als ik bovenin ook een bak zou zetten.

Hebben jullie op 2 verdiepingen een bak? Of lopen ze dan echt naar beneden om hun behoefte te doen? Ook in winter als het beneden kouder is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij heeft het geholpen om boven tijdelijk geen bodembedekking te doen, echt alleen in de toiletbak op de benedenverdieping. En verder bied ik het hooi ook alleen in de buurt van de toiletbak aan, dus nu gaan alle keutels en plasjes goed. Ik begon in de zomer met ze zindelijk te maken, en in het najaar heb ik weer stro op de bovenverdieping gedaan voor de warmte, en geen keutels meer boven gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij was het eigenlijk niet echt een probleem hij begon gewoon met plassen en poepen in zijn voerbak en toen dacht ik oke hij is toe aan een konijnen wc eens proberen of hij het daarin ook doet ik zette de konijnen wc in het hoekje waar de meeste poep en plas lag en dat werkte wel hij staat bij mij beneden in het hoekje 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou voor een klein tijdje alle plas en poep van boven kunnen halen en in de bak doen. Bij mij gingen mn konijnen na een of twee weken vanzelf alles op de bak doen. En regelmatig blijven verschonen. Soms ben ik te laat met de bak verschonen en als ze zelf vinden dat ie te vol zit gaan ze het ergens anders doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .