Ga naar inhoud

Konijn at tandzaad


TiN

Aanbevolen berichten

Hallo

Mijn konijn, een Vlaamse reus, heeft deze morgen een beetje Bidens Floralia / tandzaad gegeten. Een steeltje met bloem heeft ze kunnen verorberen, bij het tweede zag ik het en dat heb ik nog snel uit haar bekje kunnen trekken. Ik vraag me af of deze plant giftig is, want ik vind er op heel het internet niets over terug. Wat ik wel heb gevonden is dat het een soort van de compositienfamilie is, net zoals de paardenbloem... Iemand die weet of het giftig is of niet?
Ik houd haar goed in de gaten en voorlopig lijkt ze nergens last van te hebben. Maar ik wil het precies toch graag weten of het kwaad kan of niet als ze er per ongeluk eens een beetje van eet, want de blaadjes van de bloempjes die verwelkt zijn, vallen ook wel eens op de grond. De plant staat overigens in een hoge bloembak van 80 cm hoog, maandenlang geen probleem geweest... Maar nu is ze er met héél veel moeite toch aangeraakt door zich echt helemaal uit te strekken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik kan geen info terugvinden over deze plant en konijnen. Bidens wel, maar de bidens floralia kom ik nergens tegen. Weet je zeker dat je de naam goed hebt? 

 

Ik denk dat het een tussenin plant is, niet zo giftig dat ze er direct dood bij neervallen, maar ook niet geschikt als voedsel voor konijnen of volledig veilige plant. Maar voor de zekerheid zou ik toch voorkomen dat ze er van eten.

 

Ik kom wel tegen dat het voor problemen met de vacht kan zorgen (klitten) omdat het zaad daar in blijft hangen. Maar niets over eetbaarheid of giftigheid. Voorzichtig mee zijn dus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .