Ga naar inhoud

Konijn nog laten opereren?


Ennasor

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik heb twee dwergkonijntjes, Slip en Dot. 

Sinds gisteren ochtend reageert Slip niet meer op eten. Normaal gesproken springt ze op haar voerbak af als ik alleen al langs loop. 

Mijn gevoel zei dat dit niet goed was. 

Ik heb de dierenarts gebeld en kon in de middag langs komen. 

Helaas had zij geen goed nieuws. 

Er is bij Slip Baarmoederhalskanker geconstateerd en ze heeft een opgezwollen melkklier.

Op de foto's van de echo was ook duidelijk te zien dat het al in een ver stadium is. 

Ze is al 9 jaar en opereren kan veel risico's met zich mee brengen. 

De dierenarts heeft haar pijnstillers gegeven en ook wat mee gegeven. 

Ze is wel iets actiever maar nog steeds erg sloom. Ze vindt het wel fijn om naast Dot te liggen. (Ook een voedster maar dan 8 jaar oud)

Mijn vraag is nu wat zouden jullie in mijn geval doen?

A. Opereren. 

B. Niet opereren. En afwachten hoe het zicht ontwikkeld. 

 

Ik vindt het erg lastig en merk dat mijn gedachten alle kanten op gaan. 

Konijn betekent veel voor me.

 

Gr,

 

Roos

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig. Gezien je aangeeft dat het vergevorderd is, en ze op leeftijd is. Hoe schatte de dierenarts haar kansen? 

 

Is röntgenfoto's laten maken een optie? 

 

Als het uitgezaaid is zou ik niet meer opereren. Als dat niet geval is, en het is dus wel alleen de baarmoeder, zou ik haar wel de kans geven. 

 

Hoe dan ook, veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts heeft het advies gegeven om niet te opereren ze zou eerder op ten duur euthanasie aanraden. 

Kans is klein dat ze er goed uitkomt en zonder operatie heeft ze niet lang meer te leven..

Röntgenfoto is helaas geen optie. 

 

Dank voor jullie reacties. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op den duur euthanasie, als het konijn nu al sinds gisterochtend niet meer eet? Misschien bedoel jij het anders dan ik het opvat hoor, dat is het lastige van het forum. Voel je er absoluut niet door aangevallen. Maar op den duur vind ik klinken als "op termijn" en dat vind ik klinken als niet in de nabije toekomst. Dat klinkt alsof je het konijn nog dagen, weken wil laten rondlopen hier mee.

 

Heel eerlijk, en ik weet dat dit geen makkelijke keuzes zijn. Het is hoe dan ook een rot beslissing, maar zou ik als je van plan bent haar in te laten slapen niet te lang wachten. Als het konijntje al gestopt is met eten, dan heeft ze er waarschijnlijk al behoorlijke pijn en ongemakken van. Als je de beslissing maakt niet voor operatie te kiezen, zou ik haar ook niet meer door laten lopen.  Voor mij zou niet meer zelfstandig eten + geen uitzicht op een betere toekomst voldoende zijn om dat niet uit te stellen.  

 

Nogmaals veel sterkte. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .