Ga naar inhoud

Iemand tips voor ondeugende konijnen?


Esmee-Bunny

Aanbevolen berichten

Hoi, zoals je misschien hebt gelezen, heb ik 2 konijnen, het zijn schatjes, maar ook echte donderstenen😂, bolletje, de zogezegd niet dominante ontsnapt best vaak, ik zit heel vaak bij ze in de ren, dus ik zie het meestal wel. Ik zal ns een voorbeeld noemen, wij hebben om de ren een speciaal konijnen gaas zitten, want ze lopen er dus gewoon dwars doorheen!! Het zijn trouwens dwergkonijntjes. Nou, dan klimt Bolletje dus gewoon net als een mens bijna, gewoon omhoog, vaak lukt het hem dan niet om te springen maar toch. (we hebben erboven nu ook een net gedaan.) Hij is ook 1 keer ontsnapt in de ochtend, dat is geen drama hoor, want ik krijg hem gelijk te pakken, want ze komen altijd gelijk naar me toe😅 Toen maakte hij trouwens eerst wat gekke sprongetjes😏 weet iemand wat dit betekent?          Ok lang verhaal, kort heeft iemand tips voor ondeugende konijnen😜 hoe je het kan voorkomen enzo. 

 

Alvast bedankt

 

Groeten Esmee

aangepast door Esmee-Bunny
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu bij mijzelf een tijdelijke oplossing.

Ik heb de oude box van ons kind bovenop de ren gezet, zodat ze dus niet kunnen ontsnappen.

 

Ik moet nog hout bestellen en t gaas (moet eventjes wachten op het loon), en dan heb ik een schets klaarstaan om te bouwen.

Gelukkig hebben we ook zelf het gereedschap staan om te kunnen zagen, schuren etc. , dat scheelt ook een hele boel.

Maar het belangrijkste is dat je ren hoog genoeg is, want konijnen kunnen een meter hoog springen.

Een dak erboven of afsluiten met gaas is ook belangrijk om te voorkomen dat ze er dus niet uit kunnen springen maar ook dat er geen roofdieren in kunnen komen.

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, bedankt voor jullie reas, mijn konijnen zitten buiten, ik heb net gemeten, de ren is net 1 meter hoog😅 volgensmij is het ook een puppyren, ( mijn vader heeft hem gekocht dus weet het niet zeker) nooit problemen mee gehad bij ons vorige konijn,hij sprong er alleen overheen als er een kat was die hij even wilde aanpakken😂 ja dat was er ook eentje hoor🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt er alleen voor zorgen dat de ren ontsnappingsproof is. Ik had ook een konijn dat 's ochtends voor de tuindeur naar binnen zat te kijken. Nu heb ik een hogere ren, en nu kan hij er niet meer uit.

Die sprongetjes zijn binkies, vreugdesprongetjes. Misschien was hij erg trots op zichzelf 😁.

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat denk ik ook😂, hij rende toen van de ene kant, naar de andere. En we gaan zeker een andere ren kopen😁, is het dan ook nog nodig om er iets van een net over te doen? Of is dat dan overbodig, aangezien ik graag bij ze in de ren ga zitten/liggen

 

Ps: bedankt voor de snelle en fijne reas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou ik zeker wel doen. Niet alleen om je konijnen erbinnen te houden, maar ook om roofdieren erbuiten te houden. 

En ik neem aan dat je er niet altijd bij bent.

Je zou kunnen kijken naar volièrepanelen, als je echt een hoge ren wilt. Ik heb een lagere met een dak dat open kan klappen, zodat je er zelf makkelijk in kunt.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .