Ga naar inhoud

Voorkomen madenziekte


Mira11

Aanbevolen berichten

Op de BunnyBunch website kwam ik "Beaphar anti-myiasis madenziekte" tegen. Nu leven mijn konijnen binnen maar er komen ondanks horren voor mijn ramen nog wel eens vliegen binnen. Niet van die groene dikke. 1 van mijn konijnen is een (kortgeknipte) teddydwerg en bij hem blijft er best veel in zijn vacht hangen. Ook soms een keuteltje.

Nu vraag ik me af of het zinvol is om dat spul te gebruiken. Zijn er ook nadelen aan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een product dat eigenlijk geen nadelen heeft. Ik gebruik het zelf ook, op het moment bij één konijn maar omdat hij slecht is in zijn vachtverzorging. Maar ik heb zelf nog geen nadelen ontdekt. Tenzij je het optillen om goed te kunnen sprayen als nadeel ziet, dat vinden ze meestal niet zo heel leuk namelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei Evee:

Het is een product dat eigenlijk geen nadelen heeft. Ik gebruik het zelf ook, op het moment bij één konijn maar omdat hij slecht is in zijn vachtverzorging. Maar ik heb zelf nog geen nadelen ontdekt. Tenzij je het optillen om goed te kunnen sprayen als nadeel ziet, dat vinden ze meestal niet zo heel leuk namelijk. 

Bedankt! Hij wordt ook nog regelmatig geknipt en geborsteld dus dan kan ik dat meteen doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-5-2020 at 15:41 zei Mira11:

Op de BunnyBunch website kwam ik "Beaphar anti-myiasis madenziekte" tegen. Nu leven mijn konijnen binnen maar er komen ondanks horren voor mijn ramen nog wel eens vliegen binnen. Niet van die groene dikke. 1 van mijn konijnen is een (kortgeknipte) teddydwerg en bij hem blijft er best veel in zijn vacht hangen. Ook soms een keuteltje.

Nu vraag ik me af of het zinvol is om dat spul te gebruiken. Zijn er ook nadelen aan? 

Ik gebruik het al jaren, nu hebben beide konijnen een lange teddy vacht(ik hou het goed bij) en ze leven buiten maar het is nooit een slecht idee. Ik heb nooit iets van nadelen of bijwerkingen gemerkt. Nooit verkeerd om te gebruiken zou ik zeggen ;).

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .