Ga naar inhoud

Hoe laat je konijnen met een hond samen


Stici

Aanbevolen berichten

Ik heb jouw vraag een eigen topic gegeven.

 

De beste tip in deze situatie is zorgen dat de konijnen goed verzorgd en veilig zitten, in een verblijf waar de hond niet bij kan komen en ze ook geen stress kan geven.

 

Honden en konijnen zijn vijanden van elkaar. In maar heel weinig situaties gaat dat goed samen. Ga er dus echt niet van uit dat ze leuk gezellig samen leven en samen los kunnen.

 

Hier staat uitleg over de basiszorg voor konijnen:

Ze hebben een soortgenootje nodig om mee samen te leven, een ruim verblijf (4 vierkante meter voor een koppel is minimaal) en zorg dat het veilig is van roofdieren, dus ook van je eigen hond: https://www.bunnybunch.nl/informatie/tips-voor-beginnen-aan-konijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt er aan of je hond jachtinstinct heeft (dat hij wil jagen op konijnen en vogels etc).

 

Mijn ene hond heeft dat heel erg, als ze het konijn rond ziet rennen word ze gek (als hij in het hok zit dan geven ze elkaar wel heel lief kusjes tho). Mijn andere hond doet eigenlijk alleen een beetje mee met de ander, ze ziet het konijn meer als een speeltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei KonijnStar:

Het ligt er aan of je hond jachtinstinct heeft (dat hij wil jagen op konijnen en vogels etc).

 

Mijn ene hond heeft dat heel erg, als ze het konijn rond ziet rennen word ze gek (als hij in het hok zit dan geven ze elkaar wel heel lief kusjes tho). Mijn andere hond doet eigenlijk alleen een beetje mee met de ander, ze ziet het konijn meer als een speeltje.

 

 

Afgezien van het jachtinstinct van de hond, vinden heel veel konijnen doodeng, veroorzaakt het veel stress. En dat wil je vermijden bij konijnen. Zelfs als de hond het prima vind en niets doet, kan een konijn doodsangsten doorstaan door een ontmoeting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Evee:

 

 

Afgezien van het jachtinstinct van de hond, vinden heel veel konijnen doodeng, veroorzaakt het veel stress. En dat wil je vermijden bij konijnen. Zelfs als de hond het prima vind en niets doet, kan een konijn doodsangsten doorstaan door een ontmoeting.

Oh ja dat is idd waar. 

 

Mijn konijn heeft dat gelukkig niet, die snuffelt altijd nieuwsgierig aan mijn ene hond en geeft kusjes.😛

 

Ik ben er net bij mijn andere hond achtergekomen dat ze bang is voor mijn konijn als je haar dichtbij houd😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een hond - met behoorlijk jachtinstinct, en vier konijnen. Veilig in een goede, stevige ren. Om die ren staat zelfs nog een bufferzone - een extra rennetje dus, zodat de hond niet heel dicht langs het gaas komt, want dat vind Joris, één van mijn konijnen, niet leuk. 

 

Joris rent echt angstig weg als de hond te dicht bij komt. Brenda en Harold zijn alert, heel oplettend als de hond rond loopt, maar zonder echte stress of zonder weglopen. Charlie rent juist naar de hond toe 😅 Maar hoe dan ook, hoe lief ze ook door gaas heen snuffelen, ze blijven elk veilig aan hun eigen kant hoor! Ik ga het risico echt niet nemen. En stress vermijd ik liever bij de konijnen. Vandaar dus ook de bufferzone 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .