Ga naar inhoud

Konijnen worden maar niet zindelijk.


Nives

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 konijnen ze heten prutser en flo alleen ik heb ze nu al een tijd en ze zijn nog steeds niet zindelijk! 

ik heb op yt opgezocht hierover. en iedere keer als ik bij de konijnen veeg ik de keutels op en doe ik die in de bak waar ze horen te poepen ze hebben zelf die plek uitgekozen alleen ze poepen en plassen er wel in alleen niet volledig en dat er een paar naast liggen vind ik niet erg maar het is meestal nog best wel veel ! Ik spree het ook regelmatig in met natuurlijk spul maar dat help niet. Zou iemand mij tips kunnen geven om ze wel 99% zindelijk te maken? 

 

als je tips hebt zeg het alsjeblieft ik heb echt hulp nodig 😂😄ik zet hieronder foto’s van het spul wat ik gebruik om in te spreyen van die spul doe ik een dopje aanlengen met veel water maar dat moet want dat is er voor gemaakt de foto past niet in dit bestand ik zal het anders proberen maar ik gebruik reinasan cleaner greener safer extreme outdoor cleaner 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alle konijnen worden zindelijk. Zeker niet voor de volle 100%.

 

Hoe heb je het verblijf ingericht? Hoeveel toiletbakken en waar? Heb je hooi bij de toiletjes hangen / er in liggen? Zijn de konijnen gecastreerd?  Hoe groot is de ruimte waar ze leven?

 

Ik heb geen idee wat je precies voor spray gebruikt?

 

Heb je deze informatie al gevonden? https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-zindelijk-maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Mira11:

Even om het goed te begrijpen: waar spray je? In hun toilet of ernaast. 

Poepen ze ernaast of ook plassen? En hoe veel keutels is best wel veel? 

Hoe oud zijn je konijnen?

Ik Spray waar ze poepen niet in de bak want dat moet hun eigen geur zitten. Best wel veel is zo beetje overhal door hun ren. Flo hang oor dwerg is 5 en het andere konijn ongeveer 2 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Evee:

Niet alle konijnen worden zindelijk. Zeker niet voor de volle 100%.

 

Hoe heb je het verblijf ingericht? Hoeveel toiletbakken en waar? Heb je hooi bij de toiletjes hangen / er in liggen? Zijn de konijnen gecastreerd?  Hoe groot is de ruimte waar ze leven?

 

Ik heb geen idee wat je precies voor spray gebruikt?

 

Heb je deze informatie al gevonden? https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-zindelijk-maken

Nee snap ik maar ze doen nog steeds echt overal door hun ren en een beetje in de bak. Ja het hooi hangt bij het toilet en er licht ook een beetje in. 100% hoeft ook niet maar ik denk nu dat ze 50% zijn met keutelen dan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook buiten het toilet in hun ren laten ze weten dat het hun territorium is. Als je daar met spray spuit kan ik me voorstellen dat het averechts werkt. 

Het ruikt dan niet meer naar hun zelf. 

Je zou even kunnen stoppen met sprayen en wat keutels door de ren heen laten liggen zodat het naar hun zelf blijft ruiken. Kijken of dat helpt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .