Ga naar inhoud

Konijn erg ziek


Michelle1991

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik zou graag jullie advies willen. 2 weken geleden heeft mijn konijn maden gehad. Ze had regelmatig een vies kontje en tijdens een storm is de klamboe van de ren gewaaid. We waren er gelukkig op tijd bij en zijn savonds meteen naar de dierenarts geweest. De dierenarts heeft alles gereinigd en antibiotica meegegeven. Dit heeft ze 8 dagen lang gekregen. Wondgenezing ging traag en sinds vorige week loopt ze ook niet meer op haar linker achter pootje. Maandag weer naar de dierenarts geweest omdat ze ook vies van de urine was. Opnieuw pijnstilling en antibiotica gekregen maar het werkt nauwlijks. Ze eet en drinkt ook bijna niks.

 

Wat moet ik nu doen en wat kan ik nu doen? Ik heb haar net weer gewassen en ingesmeerd met zalf omdat ze van de urine ook kale plekken krijgt. Moet ik haar laten inslapen of nog een paar dagen afwachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vies kontje zou ik geen reden vinden om een konijn in te slapen. De vraag is waarom krijgt ze regelmatig een vieskontje? Plakpoep zit vaak een probleem achter dat kan iets simpels zijn als verkeerde voeding.

 

Ik zou zeker proberen haar hier door heen te krijgen. Wat eet ze wel? Heb je ook dwangvoer in huis om te zorgen dat ze iig genoeg binnenkrijgt dat de darmen niet stil gaan liggen?

 

En waarom loopt ze niet meer op het pootje en heeft ze last van urinebrand? Komt dat door pijn van de wonden? Of lijkt het pootje verlamd? Dan zou het ook op EC kunnen duiden. 

 

Ik zou je vraag zeker ook bij de dierenarts neer leggen. Hij/zij heeft je konijn gezien en kan de situatie beter inschatten dan via een forum mogelijk is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vies kontje was al zo sinds we haar uit de opvang kregen, echt alles al geprobeerd wat er op internet maar te vinden is dus het ligt niet aan de voeding. 

 

Ze is echt verlamd aan haar achter pootje en daarom kan ze nu niet goed plassen denk ik en zit ze onder de urine. Dierenarts kon geen breuken of iets dergelijks vinden en heeft antibiotica en pijnstilling mee gegeven. DA heeft het konijn in deze situatie gezien maar niks over EC gezegd. Ik vind het gewoon heel triest om haar zo te zien en het wordt ook maar niet beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .