Ga naar inhoud

Konijn eet weinig groenvoer


tam86

Aanbevolen berichten

Mijn konijn eet sinds haar haakjes zijn verwijderd goed brokjes, kruiden en hooi. Alleen groenten die ze voorheen lekker vond laat ze staan. Ze kijkt ernaar, neemt een hap en huppelt door de ren. Het lijkt net of ze vergeten is dat er groenvoer staat. Ze is heel druk en gaat demonstratief hooi eten. Als ik het voor haar neus houd, eet ze iets meer, maar niet zoals vroeger. Kan dit kwaad en kan een oorzaak hebben? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden zei Marjoleink:

Hoe lang geleden zijn de haakjes verwijderd?

Op 9 april. 

 

Het is zo gek dat ze heel goed en snel hooi, brokjes en kruiden eet, maar groenvoer vindt ze niet meer lekker ofzo (andijvie, witlof, radijs). De “specialere” groente die ze niet wekelijks krijgt (spinazie, pastinaak, wortel + loof of broccoli) gaan er wel goed in...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee. Ik ga er van uit dat pijn geen reden meer is, meer dan een maand na de ingreep. En dat de gebitsproblemen ook wel echt aangepakt zijn bij de behandeling.

Het zou kunnen dat haar smaak veranderd is na de ingreep, misschien? Denk niet dat daar veel over bekend is bij konijnen. Ik weet alleen dat oudere konijnen minder goed ruiken en minder goede smaak hebben, en daardoor soms wat minder graag eten. 

Helpt het misschien als je het juist wel in stukjes snijd voor haar, hapklare brokken? Of als je dat al doet, juist in grote stukken laten? 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Evee:

Ik heb geen idee. Ik ga er van uit dat pijn geen reden meer is, meer dan een maand na de ingreep. En dat de gebitsproblemen ook wel echt aangepakt zijn bij de behandeling.

Het zou kunnen dat haar smaak veranderd is na de ingreep, misschien? Denk niet dat daar veel over bekend is bij konijnen. Ik weet alleen dat oudere konijnen minder goed ruiken en minder goede smaak hebben, en daardoor soms wat minder graag eten. 

Helpt het misschien als je het juist wel in stukjes snijd voor haar, hapklare brokken? Of als je dat al doet, juist in grote stukken laten? 

Het lijkt er idd op dat haar smaak veranderd is, ook ten opzichte van de soorten hooi. Ze is pas 1,5 jaar. Ik heb helaas niet veel keuzemogelijkheid voor groenvoer aangezien zij erg gevoelig voor gas is. Ik heb het groenvoer vanavond in kleine stukjes gesneden en het voor haar neus gehouden. Dan gaat andijvie er goed in. Dan calculeer ik maar extra tijd in voor de verzorging om haar stukje voor stukje te voeren:P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-5-2019 at 22:26 zei Marjoleink:

Misschien kun je bijv. de witlof een paar dagen weglaten en dan weer eens proberen?

Dat is een goede! Gisteren biologische witlof voor de cavias gekocht. Ik dacht ik leg één blaadje bij de konijnen. Nou mevrouw Tutje pakt de biologische witlof er als eerste uit....niet te geloven haha. Volgens mij heb ik nu officieel verwende konijnen 🙈😅😂. Mijn konijnen eten onderhand meer biologisch dan ik 😝

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .