Ga naar inhoud

Boos bij samen eten


BobbyFloor

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

mijn konijnen zijn heel blij met elkaar en ze liggen vaak samen maar als ze naast elkaar eten rent Bobby (mannetje) heel hard en grommend achter haar aan en soms hapt hij dan in haar vacht. Maar 5 min later zijn ze weer vrolijk bij elkaar. 

Hoe komt dat?😊

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voernijd. Het kan helpen om de voerbak weg te laten en het voer gewoon op de vloer te strooien. Maar veel koppeltjes zijn even wat knorrig rond voertijden. Wie het beste eet-plekje krijgt heeft ook te maken met rangorde. Op zich niet erg, als het maar niet vechten word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, hier ook! Ik heb een erg verliefd en klef stel, maar als ik met de brokjes aankom gromt de dame naar haar mannetje en jaagt hem op. Ook trekt ze het voerbakje in mijn handen naar beneden om maar snel te kunnen eten. Maar zodra de bakjes met brokjes op de grond staan, zitten ze gezellig naast elkaar te eten en het bakje wat het laatste leeg is (gaat binnen enkele minuten) eten ze in vrede samen leeg.

De voedster  is zo op eten gericht, dat ze de ram soms zelfs bij vers hooi/kruiden wegjaagt (daarom heb ik op meerdere plekken hooi liggen en er is 24/7 hooi beschikbaar). Maar altijd zitten ze na een tijdje samen, naast elkaar hooi/kruiden te eten als de spanning van het brengen er af is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .