Ga naar inhoud

Zindelijkheid


Leeuwenkopje

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen , 

 

Heb een leeuwenkopje van ongeveer 6 maanden . Alles verliep goed tot voor kort . Mijn konijn weigerd om in zijn bakje te plassen . Hij is wel nog ( zindelijk) aangezien hij het niet over heel het huis doet , maar wel niet meer in zijn bakje maar ernaast . Heb gisteren zijn bakje verplaatst maar teveegeefs , het was er weer naast . 

 

Het is een konijn dat vrij rondloop in ons huis en tuin dus opgesloten is hij niet .

 

Weet iemand hier een oplossing voor  ? 

Heb ook eens gekeken of alles in orde was met hem. Nu zag ik ook dat zijn balletjes wat opgezwollen waren. Is dit normaal voor een konijn ? Van sommige hoor ik dat ze zo goed als niet zichtbaar zijn . Bij hem zijn ze wel elk min 2.5 cm

 

 

Alvast bedankt iedereen ! 

0E0632C7-619F-46AE-A420-8962B4B5B4B0.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen hebben inderdaad indrukwekkend grote ballen voor zo’n klein beestje. Als ze jonger zijn, zijn ze vaak nog niet ingedaald en moeilijk te vinden. Wat je nu ziet is normaal. Dit neemt niet weg dst je je konijn waarschijnlijk erg blij maakt als je hem laat castreren en een vriendinnetje voor hem zoekt. Konijnen zijn groepsdieren en horen niet alleen te leven. Castratie zou ook kunnen helpen wb de zindelijkheid, maar geeft geen garantie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het kan helpen om een grotere bak aan te schaffen. Mijn konijnen doen niet hun behoefte in een hoek bakje omdat ze dit oncomfortabel vinden. Ik heb voor mijn dwergjes de kitten kattenbak van imac gekocht. Daar doen ze het prima op. ook kan het helpen om de hooiruif boven de wc te hangen. konijnen eten graag wanneer ze hun behoefte doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongecastreerde rammen zijn heel lastig zindelijk te krijgen. Castratie kan zeker helpen in dit geval! Plus dat hij dan ook een partner kan krijgen, je kan 2-3 weken na castratie naar een konijnenopvang om hem te koppelen aan een leuke konijnendame. Een maatje is toch wel een eerste levensbehoefte van een konijn. 

 

Qua zindelijkheidstraining staan alle tips in dit artikel op een rijtje:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-gedrag-opvoeding/post/konijnen-zindelijk-maken/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .