Ga naar inhoud

Sjaan Piept?


Sjaan&Lexus

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij hier meer duidelijkheid over kunnen geven.

Sinds 6 weken hebben wij onze Sjaan (Voedster) En Lexus (Ram) in huis.

Ze waren al gekoppeld vanuit de dierenopvang.

Sinds een paar dagen, piept? Onze Sjaan als haar Lexus (gecastereerd) haar berijd of als hij bij haar in de buurt komt, dit is maar heel even. 

De eene keer zoekt ze hem zelf op en lijkt ze het oke te vinden en de andere keer heb ik het idee dat ze het helemaal niks vind!? Ze wassen elkaar, eten samen en lijken gelukkig samen.

Voor het geluid, heb ik het gefilmd (eindelijk na tig pogingen gelukt)

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen hoe je dit geluid noemt en of wat het precies inhoud (vind ze het spannend? Is ze bang? Is het aandacht? Communiceren? Pijn? Etc...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Sjaan&Lexus:

Hallo,

 

Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij hier meer duidelijkheid over kunnen geven.

Sinds 6 weken hebben wij onze Sjaan (Voedster) En Lexus (Ram) in huis.

Ze waren al gekoppeld vanuit de dierenopvang.

Sinds een paar dagen, piept? Onze Sjaan als haar Lexus (gecastereerd) haar berijd of als hij bij haar in de buurt komt, dit is maar heel even. 

De eene keer zoekt ze hem zelf op en lijkt ze het oke te vinden en de andere keer heb ik het idee dat ze het helemaal niks vind!? Ze wassen elkaar, eten samen en lijken gelukkig samen.

Voor het geluid, heb ik het gefilmd (eindelijk na tig pogingen gelukt)

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen hoe je dit geluid noemt en of wat het precies inhoud (vind ze het spannend? Is ze bang? Is het aandacht? Communiceren? Pijn? Etc...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het filmpje op youtube kan uploaden en de link hier plakt, dan kunnen wij het horen. Piepen is niet echt een geluid wat konijnen maken, ik heb dus eigenlijk niet echt een idee wat voor geluid je bedoelt. 

 

Verder klinkt rijden, elkaar af en toe ontwijken, maar toch samen wassen eten en samen zitten als gewoon normaal gedrag voor een koppel dat nog niet zo heel lang samen is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben hier ook 1 pieperd ertussen zitten, een voedster. Ze doet het vooral uit een soort opwinding als ze brokjes krijgen. Ze heeft vroeger naast een voiliere gewoond, misschien dat ze dacht dat ze een soort vogeltje is... Ik denk dat sommige konijnen dit zomaar doen, ik ben wel eens benieuwd naar het geluid van die van jou, kijken of dat lijkt op dat van Fleur. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .