Ga naar inhoud

Dun konijn en voeding


Kim1982

Aanbevolen berichten

1 van mijn konijnen is eigenlijk altijd wel gevoelig geweest voor groenvoer en biks, dan krijgt ze zachtere ontlasting en de normale keuteltjes. Ze krijgen hier science selective zowel de gewone als de 4+. Zolang ik het groenvoer en de biks beperk is er niks aan de hand. Ze wordt deze maand 9 jaar en ik voel haar ruggengraat beter dan eerst, dus eigenlijk wil ik haar wat bijvoeren, zodat ze weer wat aankomt. Maar meer groenvoer en biks geven is geen slim plan ivm de ontlasting. Heeft iemand tips wat ik haar als aanvulling zou kunnen geven? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ze echt vet kwijt geraakt? Of wordt ze gewoon minder gespierd?

Het is normaal dat oudere dieren wat spiermassa kwijt raken en dat ze wat 'knokiger' worden. Dan heeft het geen zin om extra vet te kweken door extra calorieen aan te bieden. Voldoende beweging/ruimte en normale gezonde voeding zijn beter dan extra vetmesten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mei 2016 en mei 2017 woog ze 2,5 kg, november 2017 2,4 kg en mei 2018 2,3 kg (gaan om het half jaar voor controle en inentingen) en toen zei de dierenarts dat ze niet minder moest gaan wegen..

Bij haar rug voel je de ruggenwervel beter en als ze gewoon zit, dan lijkt het net alsof er bij de onderkant van haar rug, bij het staartje overtollig vel hangt, maar ze heeft nog altijd een vol buikje :-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .