Ga naar inhoud

Nieuwe brokken


nijntjes van mij

Aanbevolen berichten

Hallo!

ik ben vandaag overgestapt op andere brokken, (wel eerst gemengd met de "oude" brokken!) Maar mijn vraag was of deze brokken bij jullie goed voldoen. het zijn de Best Life konijnenkorrels (niet het volledige voer) . Ik had eerst de gewone Welkoop brokken, maar deze leken mij toch beter omdat 1 van mijn konijnen moeilijk is in hooi eten, en in deze brokken zit ook luzernehooi en daardoor krijgt hij sowieso iets van vezels binnen. (hij krijgt natuurlijk ook gewoon genoeg hooi!) Bevallen de Best Life konijnenkorrels bij jullie goed? Mijn beide konijnen hebben een beetje gevoelige darmen en 1 van mijn konijn is echt een moeilijke eter! Bij deze brokken ook hij eet ze eigenlijk niet, moet ik gewoon streng zijn en gewoon geven? 

Spoiler
Spoiler

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best Life zegt me helemaal niks. Ik heb het niet zo op onbekende brokken. Zeker bij gevoelige darmen, dan zou ik ze Science Selective geven. 

Luzerne worden ze dik van, dat moet je eigenlijk alleen geven aan zogende voedsters en jongen volgens mij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken het ook niet. Als je de ingrediënten en samenstelling post kunnen we misschien tips geven. Ik denk dat je het liefst een brok type wil wat gebaseerd is op alfalfa of timothee hooi (het allerliefst timothee omdat alfalfa meer voor konijnen in de groei zou zijn, maar volgens mij is Science Selective ook gewoon alfalfa en dat is heel populair)

 

Ik ben zelf groot fan van Science Selective Supreme en Beaphar Care+, al ben ik me meer in graanvrije brokken aan het verdiepen de laatste tijd en twijfel ik om de overstap te maken. Ik voer zelf Science Selective op dit moment, dat is iets goedkoper dan de Beaphar. De Beaphar krijgen ze als snoepjes want die passen zo mooi in een snackballetje of puzzel en geuren flink.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt er echt aan wat de samenstelling is, of het goed is of niet. Al als ze 0.01% van iets in het voer stoppen, mogen ze dat op de verpakking zetten. Dus het kan zijn dat er maar 0.01% luzernehooi in zit  ;)

 

Alfalfa of luzerne (=hetzelfde) is op zich niet verkeerd. Het is wel erg eiwitrijk. In een mix is het geschikt voor alle konijnen. Door veel weidehooisoorten zit het ook heen, in het grasmengsel. als pure hooisoort wordt het vaak bijgevoerd aan jonge konijnen, oudere konijnen en konijnen die wat aan mogen komen / aan mogen sterken. Of als konijnen echt verschrikkelijk slechte hooi-eters zijn en niet anders willen, dan kan het ook een alternatief zijn omdat de luzerne mixen vaak wat makkelijker gegeten worden door die konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar om even op de vraag van TS in te gaan. Is best life dat voer dat de dierenbescherming steunt? Die zo verschrikkelijk onverstandig op de zak hebben gezet dat je bij dat voer geen hooi meer hoeft te geven.... ?  Volgens mij had dat niet zo een hoog vezelgehalte en een hoog calciumgehalte? Misschien dat je anders de samenstelling en analyse even over kan typen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Rian:

Best Life zegt me helemaal niks. Ik heb het niet zo op onbekende brokken. Zeker bij gevoelige darmen, dan zou ik ze Science Selective geven. 

Luzerne worden ze dik van, dat moet je eigenlijk alleen geven aan zogende voedsters en jongen volgens mij. 

Kan je luzerne ook aan oudere konijnen geven die moeten aankomen? In januari ging ik met snuffie naar de dierenarts en woog ze 2,5 ongeveer. Ze moest rond de 2,6/7 wegen volgens de dierenarts. Nu weegt ze ongeveer rond de 2.1/2.2 kilo. Verder doet ze het goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je dan kunt proberen om erwtenvlokken bij te voeren. Ik weet eigenlijk niet of luzerne geschikt is, ik zou denken van wel. Het is allebei een proteine bron toch?

Bij oudere konijnen neemt de spiermassa af en daarmee het gewicht. Ik weet niet of je die spiermassa weer terug kunt "eten". 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Evee:

Maar om even op de vraag van TS in te gaan. Is best life dat voer dat de dierenbescherming steunt? Die zo verschrikkelijk onverstandig op de zak hebben gezet dat je bij dat voer geen hooi meer hoeft te geven.... ?  Volgens mij had dat niet zo een hoog vezelgehalte en een hoog calciumgehalte? Misschien dat je anders de samenstelling en analyse even over kan typen?

ja, best life is dat voer wat de dierenbescherming steunt, maar ik geef ze natuurlijk nog hooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is wat de website er over zegt: 

Deze korrelvoeding voor konijnen van Best Life is door diervoedingsexperts ontwikkeld en goedgekeurd door de Dierenbescherming. De ontwikkeling van dit voer staat onder toezicht van Dr. Esther Hagen-Plantinga.
 
De samenstelling van dit konijnenvoer is afgestemd op de natuurlijke behoefte van konijnen. In Best Life korrels is een rijke variatie aan hoogwaardige grondstoffen samengeperst. Op de grove brokstructuur moeten konijnen flink knagen en dit voorziet ze in de knaagbehoefte.

Let op:
Bijvoeren van voldoende hooi is bij deze korrels noodzakelijk om te voorzien in de vezelbehoefte van uw konijn. Zorg altijd voor onbeperkt vers drinkwater.
 
De voordelen op een rij
  • Aanvullende diervoeding voor konijnen, volledige brokken, hooi bijvoeren noodzakelijk
  • Bevat een hoog vezelgehalte en is arm aan graanproducten
  • Voorkomt selectief eten
  • Grove brokstructuur voorziet in knaagbehoefte
  • Samengesteld zonder genetisch gemodificeerde zaden
Met het uitgebalanceerde konijnenvoer van Best Life geef je jouw konijn niet alleen het beste, je ondersteunt tevens het werk van de Dierenbescherming.
 
 
Samenstelling
 
Luzernehooi, gerst, haver, zonnebloempitschroot, grasmeel, tarwegries, tarwezemelen, bietenpulp, ontsloten mais, tarwe, sojaschroot, lijnzaad, monocalciumfosfaat, zout, zeoliet kleimineralen.
 
 
Toevoegingsmiddelen per kg
 
Nutritioneel toevoegingsmiddel Hoeveelheid
E672 Vitamine A 15.000 IE
E671 Vitamine D3 2.250 IE
Vitamine E 60 mg
E1 ijzer (ijzer(II)sulfaat-monohydraat) 80 mg
E2 jodium (kaliumjodide) 1,5 mg
E3 Cobalt (Cobalthydroxide carbonaat-monohydraat) 0,7 mg
E4 koper (koper(ll)sulfaat pentahydraat) 20 mg
E5 mangaan (mangaan(II)oxide) 60 mg
E6 zink (zinksulfaat) 90 mg
E8 selenium (Natriumseleniet) 0,37 mg
 
 
Technologisch toevoegingsmiddel Hoeveelheid
Clinoptiloliet zeoliet 2000 mg
 
 
Analytische bestanddelen
 
Bestanddeel Percentage
Ruw eiwit 15,5%
Ruw vet 3,3%
Ruwe celstof 15.5%
Ruwe as 8,5%
Calcium 9,0 g/kg
Fosfor 6,8 g/kg
Natrium 0,3%
 

 

aangepast door Evee
link verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei nijntjes van mij:

en dan nog iets,  ze eten het niet.. wat moet ik doen?

Ander voer kiezen haha

 

Heb je het wel gemengd met het oude voer? Konijnen zijn gevoelig voor voedingsveranderingen, dus overgangen van de ene naar de andere brok kun je het best geleidelijk aan doen.

- Eerst bijv 3/4 oude brok en 1/4 nieuwe brok.

- De volgende dag (of als ze echt gevoelig zijn pas na 2-3 dagen)  1/2 oud en 1/2 nieuw.

- De derde dag (of evt weer 2-3 dagen na je de vorige stap hebt gedaan) 1/4 oud en 3/4 nieuw. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Evee:

Ander voer kiezen haha

 

Heb je het wel gemengd met het oude voer? Konijnen zijn gevoelig voor voedingsveranderingen, dus overgangen van de ene naar de andere brok kun je het best geleidelijk aan doen.

- Eerst bijv 3/4 oude brok en 1/4 nieuwe brok.

- De volgende dag (of als ze echt gevoelig zijn pas na 2-3 dagen)  1/2 oud en 1/2 nieuw.

- De derde dag (of evt weer 2-3 dagen na je de vorige stap hebt gedaan) 1/4 oud en 3/4 nieuw. 

ja, ik meng het wel, maar ze eten alleen maar de oude brokken. dit was een zak van 4 kilo dus dat gooi je ook niet zomaar weg! wat moet ik er dan mee doen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ze hebben de verpakking toch veranderd dan, als er nu wel op staat dat je hooi moet bijvoeren. Dat was toen het voer geïntroduceerd werd namelijk niet zo. Slechte zaak vond ik dat. Al is het misschien niet nodig qua vezelgehalte, voor het afslijten van de tanden en om verveling tegen te gaan is het dan nog steeds onmisbaar. Of het is een andere zak konijnenvoer van dat merk, dat kan ook nog.

 

 

15,5 % vezels is niet veel.  Dat is best minimaal voor een konijnenbrok. Ik bedoel het voldoet. Maar voor het vezelgehalte zou ik deze brok niet kiezen, en het is bij een brok met dit  vezelgehalte als dit ook erg belangrijk dat er wel heel goed hooi gegeten wordt. Ter vergelijking: Hope farms heeft 18.4% vezels en Supreme selective heeft 25% vezels,

 

Het arm aan graanproducten snap ik niet helemaal, aangezien het 2e en 3e ingrediënt granen zijn. Maar arm aan en rijk aan zijn volgens mij geen termen die aan voorwaarden moeten voldoen op verpakkingen. Zal dus wel een mooi verkooppraatje zijn om mee te gaan met de nieuwe trend van graanvrij voeren... maar ik vind het misleidend in dit geval.

 

 

Citaat

Luzernehooi, gerst, haver, zonnebloempitschroot, grasmeel, tarwegries, tarwezemelen, bietenpulp, ontsloten mais, tarwe, sojaschroot, lijnzaad, monocalciumfosfaat, zout, zeoliet kleimineralen.

 

Soms moet ik echt gewoonweg lachen om de termen op verpakkingen van konijnenvoer "Grove brokstructuur voorziet in knaagbehoefte" ook al zo een nietszeggende term. De tanden en kiezen slijten nauwelijks op het korte moment op een dag dat een konijn maar brokjes hoor te krijgen. Ze slijten veel beter door het eten van hooi.


Calcium    9,0 g/kg  vind ik vrij veel. Calcium is wel belangrijk en kun je niet weglaten uit voeding, dan krijgt je konijn gebitsproblemen. Maar te veel is ook niet goed (blaas en nierproblemen) Ter vergelijking, hope farms supertrio bevat 0,75%, supreme selective bevat 0,6%. calcium. 

 

 

Konijnen zijn best kieskeurig, overstappen van voer is daardoor ook lastig. Zelf zou ik mijn konijnen ook liever een andere brok voeren dan ik nu doe, maar de brok die ik het mooist vind van samenstelling, weigeren ze te eten haha. Eigenwijze mormels zijn het. Mocht je nog eens overstappen, begin dan met een zo klein mogelijk zakje ;)

Als ze het echt weigeren zit er niets anders op dan het  te verkopen via marktplaats oid. Of het te doneren aan een opvang.

 

Wat voor dingen vind je zelf belangrijk met betrekking tot het voer voor jouw konijnen? Speelt de prijs de grootste rol bij de keuze voor het voer? Heb je bepaalde wensen mbt samenstelling (ivm de gezondheid)?  maar 5% van de dagelijkse voeding van een konijn hoort brok te zijn. Een netjes, afgemeten hoeveelheid. Verder hoor je onbeperkt hooi te geven, en lekker wat groenvoer. Aanvullend kun je nog wat verantwoord lekkers aanbieden zoals knaaghout of eventueel kruiden. Meer uitleg over konijnenvoer vind je in deze artikelen:

 

- Voeding van een konijn (algemeen artikel over hoe je een juist menu samenstelt voor jouw konijnen)

 

- Voedingsbehoefte van een konijn (uitleg over ingrediënten in konijnenvoer)

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Evee:

Ah ze hebben de verpakking toch veranderd dan, als er nu wel op staat dat je hooi moet bijvoeren. Dat was toen het voer geïntroduceerd werd namelijk niet zo. Slechte zaak vond ik dat. Al is het misschien niet nodig qua vezelgehalte, voor het afslijten van de tanden en om verveling tegen te gaan is het dan nog steeds onmisbaar. Of het is een andere zak konijnenvoer van dat merk, dat kan ook nog.

 

 

15,5 % vezels is niet veel.  Dat is best minimaal voor een konijnenbrok. Ik bedoel het voldoet. Maar voor het vezelgehalte zou ik deze brok niet kiezen, en het is bij een brok met dit  vezelgehalte als dit ook erg belangrijk dat er wel heel goed hooi gegeten wordt. Ter vergelijking: Hope farms heeft 18.4% vezels en Supreme selective heeft 25% vezels,

 

Het arm aan graanproducten snap ik niet helemaal, aangezien het 2e en 3e ingrediënt granen zijn. Maar arm aan en rijk aan zijn volgens mij geen termen die aan voorwaarden moeten voldoen op verpakkingen. Zal dus wel een mooi verkooppraatje zijn om mee te gaan met de nieuwe trend van graanvrij voeren... maar ik vind het misleidend in dit geval.

 

 

 

Soms moet ik echt gewoonweg lachen om de termen op verpakkingen van konijnenvoer "Grove brokstructuur voorziet in knaagbehoefte" ook al zo een nietszeggende term. De tanden en kiezen slijten nauwelijks op het korte moment op een dag dat een konijn maar brokjes hoor te krijgen. Ze slijten veel beter door het eten van hooi.


Calcium    9,0 g/kg  vind ik vrij veel. Calcium is wel belangrijk en kun je niet weglaten uit voeding, dan krijgt je konijn gebitsproblemen. Maar te veel is ook niet goed (blaas en nierproblemen) Ter vergelijking, hope farms supertrio bevat 0,75%, supreme selective bevat 0,6%. calcium. 

 

 

Konijnen zijn best kieskeurig, overstappen van voer is daardoor ook lastig. Zelf zou ik mijn konijnen ook liever een andere brok voeren dan ik nu doe, maar de brok die ik het mooist vind van samenstelling, weigeren ze te eten haha. Eigenwijze mormels zijn het. Mocht je nog eens overstappen, begin dan met een zo klein mogelijk zakje ;)

Als ze het echt weigeren zit er niets anders op dan het  te verkopen via marktplaats oid. Of het te doneren aan een opvang.

 

Wat voor dingen vind je zelf belangrijk met betrekking tot het voer voor jouw konijnen? Speelt de prijs de grootste rol bij de keuze voor het voer? Heb je bepaalde wensen mbt samenstelling (ivm de gezondheid)?  maar 5% van de dagelijkse voeding van een konijn hoort brok te zijn. Een netjes, afgemeten hoeveelheid. Verder hoor je onbeperkt hooi te geven, en lekker wat groenvoer. Aanvullend kun je nog wat verantwoord lekkers aanbieden zoals knaaghout of eventueel kruiden. Meer uitleg over konijnenvoer vind je in deze artikelen:

 

- Voeding van een konijn (algemeen artikel over hoe je een juist menu samenstelt voor jouw konijnen)

 

- Voedingsbehoefte van een konijn (uitleg over ingrediënten in konijnenvoer)

bedankt @Evee Ik ben nog niet zo oud en mijn vader betaalt daarom de brokken, en die wil eigenlijk niet van die hele dure brokken.. ik vind het zelf wel fijn als er een goeie hoeveelheid vezels in de brokken zitten, omdat immers mijn ene konijntje niet super goed hooi eet.. ze krijgen bij mij onbeperkt hooi en vaak 's avonds iets van groente/fruit iets lekkers waar ze lekker lang zoet mee zijn (een dennenappel vinden ze erg leuk,  of iets zoals een stukje wilgentak) 's morgens krijgen ze een beetje brokjes en rond een uur of 5. heel soms krijgen ze een smikkelbakje  dan krijgen ze van alles lekkers een beetje, dus een plukje groente, een klein beetje brok, iets te knagen en dat soort dingen (van alles niet te veel hoor!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben niet zo een uitgebreid assortiment kom ik achter, helaas, ze hebben supreme, het voer wat je nu hebt van de dierenbescherming en een hele uitgebreide eigen merk lijn, waar heel veel gemengd voer van is, helaas.  Supreme is boven je prijsklasse begrijp ik. Dan kom je dus uit bij het eigen merk van de welkoop, haha. 

 

Je hebt dan keuze uit deze:

Welkoop select konijnenvoer  (2,5 kg = 10 euro)

Die heeft wel een net vezelgehalte, calciumgehalte is ook nog te doen.  Alleen zit er wel zout in? Dat zie je niet vaak op het ingredientenlijstje van konijnenvoer staan, het zou niet echt iets zijn wat ik in een konijnenvoer zou willen hebben, als ik heel eerlijk ben. En ik vermoed dat dit voer misschien ook nog wel boven budget valt?

Citaat

 

Ingredienten     Luzerne, sojahullen, zonneblooemschroot, gerst, bietenpulp, zonnebloemolie, zout, calciumcarbonaat, yucca.
Analytische bestanddelen     Ruw celstof 18,2% Ruwe eiwit 17,0% Ruwe as 7,2% Ruwe vet 3,8% Calcium 0,8% Fosfor 0,4% Natrium 0,2%
Nutritionele toevoegingsmiddelen     Vitamine A (E672) 9.000 IE Vitamine D3 (E671) 9000 IE Vitamine E (α-tocoferolen) 50IEg IJzer (ijzer(II)sulfaat (monohydraat)) (E1) 75 mg Jodium (calciumjodaat watervrij) 1,0, mg Koper (koper(II)sulfaat (pentahydraat))(E4) 15 mg Zink (zink(II)sulfaat (monohydraat)) (E6) 75 mg Mangaan (mangaan(II)oxyde) (E5) 30 mg Selenium (natriumseleniet)(E8) 0,2 mg

 

 

 

 

 

 

In dat geval kom je uit bij de Welkoop konijnenkorrel ( 5 kg = 6,50 euro)

Welkoop konijnenkorrel,  het voer dat je al gaf. Die is wel goedkoper, het voldoet aan de basis qua analyse, maar is niet echt een super voeding. Ik zou het een te laag vezelgehalte en een te hoog calciumgehalte vinden. Als je besluit die wel te voeren, zorg dan echt dat de konijnen heel goed hooi eten, en dat je ook een goede kwaliteit hooi er naast voert (een weidehooi of bergweidehooi dat netjes uit meerdere soorten grassen bestaat bijvoorbeeld). Maar dan verlies je de winst die je hebt op je voordelige brok denk ik weer op de prijs voor het hooi en als je pech hebt op dierenartskosten.

Overigens maak ik mij wel zorgen over dat ze in dit konijnenvoer DIERLIJK VET gestopt hebben..... En krijt??

 

Ohja, genetisch gemodificeerde soya zit er ook in (lees zaden aangepast zodat ze resistentie hebben tegen bepaalde bestrijdingsmiddelen, zodat akkers daarmee bespoten kunnen worden, zonder dat de soya dood gaat... maar dat kan wel betekenen dat er gifstoffen in zitten). Zelf ben ik daar dus ook geen fan van, maar helaas zie je dat wel in heel veel konijnenvoeders zitten.

 

Citaat

Ingredienten     Luzerne, tarwegries, tarwe, zonnebloemzaadschroot, gerst, palmpitschilfers, sojadoppen*, raapzaadschroot, erwten, bietenpulp, lijnzaadschilfers, rietmelasse, haverschillen, krijt, sojaolie, zout, dierlijk vet. *geproduceerd met genetisch gemodificeerdesoja
Analytische bestanddelen     Ruw celstof 16,5% Ruwe eiwit 14,5% Ruwe as 7,0% Ruwe vet 3,4% Calcium 0,87% Fosfor 0,56% Natrium 0,18%
Nutritionele toevoegingsmiddelen     Vitamine A (E672) 18.000 IE Vitamine D3 (E671) 1.800 IE Vitamine E (α-tocoferolen) 60IEg IJzer (ijzer(II)sulfaat (monohydraat)) (E1) 115 mg Jodium (calciumjodaat watervrij)(E2) 1,6 mg Kobalt (kobalthydroxydecarbonaat monohydraat) 0,1 mg Koper (koper(II)sulfaat (pentahydraat))(E4) 28 mg Mangaan (mangaan(II)oxyde) (E5) 54 mg Zink (zink(II)sulfaat (monohydraat)) (E6) 115 mg Selenium (natriumseleniet)(E8) 0,3 mg

 

 

En er is de welkoop konijnenkorrel extra, die eigenlijk dezelfde samenstelling heeft als de gewone welkoop konijnenkorrel, maar dan met een anti coccidose middel er aan toegevoegd. Die zou ik dus echt zeker helemaal niet geven.

 

 

 

Heel eerlijk... van het assortiment van de welkoop zou ik zelf alleen de supreme selective geven. Mijn advies is om te kijken of er in de buurt misschien een dierenwinkel zit met een uitgebreider/ander assortiment konijnenbrokken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Evee:

Ze hebben niet zo een uitgebreid assortiment kom ik achter, helaas, ze hebben supreme, het voer wat je nu hebt van de dierenbescherming en een hele uitgebreide eigen merk lijn, waar heel veel gemengd voer van is, helaas.  Supreme is boven je prijsklasse begrijp ik. Dan kom je dus uit bij het eigen merk van de welkoop, haha. 

 

Je hebt dan keuze uit deze:

Welkoop select konijnenvoer  (2,5 kg = 10 euro)

Die heeft wel een net vezelgehalte, calciumgehalte is ook nog te doen.  Alleen zit er wel zout in? Dat zie je niet vaak op het ingredientenlijstje van konijnenvoer staan, het zou niet echt iets zijn wat ik in een konijnenvoer zou willen hebben, als ik heel eerlijk ben. En ik vermoed dat dit voer misschien ook nog wel boven budget valt?

 

 

 

In dat geval kom je uit bij de Welkoop konijnenkorrel ( 5 kg = 6,50 euro)

Welkoop konijnenkorrel,  het voer dat je al gaf. Die is wel goedkoper, het voldoet aan de basis qua analyse, maar is niet echt een super voeding. Ik zou het een te laag vezelgehalte en een te hoog calciumgehalte vinden. Als je besluit die wel te voeren, zorg dan echt dat de konijnen heel goed hooi eten, en dat je ook een goede kwaliteit hooi er naast voert (een weidehooi of bergweidehooi dat netjes uit meerdere soorten grassen bestaat bijvoorbeeld). Maar dan verlies je de winst die je hebt op je voordelige brok denk ik weer op de prijs voor het hooi en als je pech hebt op dierenartskosten.

Overigens maak ik mij wel zorgen over dat ze in dit konijnenvoer DIERLIJK VET gestopt hebben..... En krijt??

 

Ohja, genetisch gemodificeerde soya zit er ook in (lees zaden aangepast zodat ze resistentie hebben tegen bepaalde bestrijdingsmiddelen, zodat akkers daarmee bespoten kunnen worden, zonder dat de soya dood gaat... maar dat kan wel betekenen dat er gifstoffen in zitten). Zelf ben ik daar dus ook geen fan van, maar helaas zie je dat wel in heel veel konijnenvoeders zitten.

 

 

 

En er is de welkoop konijnenkorrel extra, die eigenlijk dezelfde samenstelling heeft als de gewone welkoop konijnenkorrel, maar dan met een anti coccidose middel er aan toegevoegd. Die zou ik dus echt zeker helemaal niet geven.

 

 

 

Heel eerlijk... van het assortiment van de welkoop zou ik zelf alleen de supreme selective geven. Mijn advies is om te kijken of er in de buurt misschien een dierenwinkel zit met een uitgebreider/ander assortiment konijnenbrokken.

 

bedankt Evee, dat je van alles voor  me hebt uitgezocht! ik zal nog eens kijken of ik ergens nog iets kan vinden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .