Ga naar inhoud

Train


Dierenlove

Aanbevolen berichten

Dan vinden ze er duidelijk geen bal aan en zou ik gewoon ermee stoppen, laat ze lekker hun eigen ding doen, heel makkelijk. 

Je doet iets voor het dier omdat het dier er plezier aan zou beleven, niet omdat de mens het zo leuk vindt. Dan kun je beter lekker zelf een parcours buiten maken en er zelf overheen gaan springen en bij elke klik op een apparaatje een snicker eten :'D

  • Haha 2
  • Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Dierenlove:

Maar ze zeggen als ze dat leuk vinden 

Ik denk dat er zeer weinig tot geen konijnen dit leuk vinden. Als je zorgt voor minimaal 2 konijnen, een hele grote ren met leuke speeltjes (tunnels, dozen, balletjes etc) en goed voor ze zorgt heb je heel gelukkige konijnen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommigen starten met een clicker: bij iedere click een 'traktatie' (biksje bijvoorbeeld) en zo kun je het stap voor stap opbouwen. Ik ben daar ooit eens mee gestart om 1 van mijn konijnen meer uitdaging te geven: als ik hem roep en hij komt dan deed ik een click en een biksje. Maar om in 1 keer een heel parcour opzetten en daarmee beginnen lijkt me een te grote stap in het diepe. Begin klein: als dat al niet goed gaat dan weet je zeker dat het niets voor jouw konijnen is.

Ik heb het laten verwateren trouwens: ik heb nu weer andere dingen gevonden die Chip een uitdaging vindt. Zolang het maar met eten te maken heeft :'D. Bouw met dozen bijvoorbeeld iets leuks en verstop daarin eten. Simpele dingen zijn vaak de leukste.

 

 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is ook dat zeker niet elk konijn trainen leuk vind. Op zich logisch, met de verschillende karakters die ze hebben.  Ik zou ze niet verplichten om het parcours alsnog te doen, ze geven duidelijk aan het niet zo leuk te vinden.

 

Misschien vinden ze aandacht / samenwerken met jou op een andere manier wel heel leuk. Bijvoorbeeld met voedselverrijking & intelligentiespeelgoed. Of clickertraining, maar dan niet gericht op een parcours maar bijvoorbeeld op kleine simpele oefeningen, zoals naar je toe komen als je ze roept. Aandacht lang vasthouden kan voor sommige konijnen lastig zijn, zeker als ze het niet leuk vinden. Soms is het zoeken naar een methode die wel past bij het konijn, en soms vinden konijnen er gewoon echt helemaal niets aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .