Ga naar inhoud

1 van onze konijnenkoppel waarschijnlijk naar de dierenarts


Chicobunny

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Sinds vanmorgen kwam ik er achter dat onze voedster wat aan het niezen is en wittigheid uit de neus komt. Net de dierenarts gebeld. En die zei dat als het dit weekend niet over is.. dat ik komende week even langs moet komen. Maar nu denk ik... hoe doe ik dat dan met haar maatje Amigo? Want als onze dame Flappie naar de dierenarts gaat heeft ze natuurlijk wel een andere geur aan haar zitten. En ben ik bang dat ze dan misschien samen ruzie krijgen. Moet ik ze dan samen meenemen naar de dierenarts? 

En heeft iemand dit wel eens mee gemaakt?

En ook qua het witte snot en niezen maak ik me een beetje zorgen.

 

Hoor graag van jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even naar de dierenarts met één van de twee konijnen is meestal niet zo'n probleem hoor. En anders kun je ze ook allebei meenemen, als ze samen in een reismandje passen.

 

Wat het snot betreft: dat gaat niet vanzelf over, ik zou toch kijken of je vanmiddag nog terecht kan, evt bij een andere dierenarts. Dat kan zich ineens behoorlijk heftig ontwikkelen, is mijn ervaring. Zoek het liefst een konijnkundige dierenarts!

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei Okki:

Even naar de dierenarts met één van de twee konijnen is meestal niet zo'n probleem hoor. En anders kun je ze ook allebei meenemen, als ze samen in een reismandje passen.

 

Wat het snot betreft: dat gaat niet vanzelf over, ik zou toch kijken of je vanmiddag nog terecht kan, evt bij een andere dierenarts. Dat kan zich ineens behoorlijk heftig ontwikkelen, is mijn ervaring. Zoek het liefst een konijnkundige dierenarts!

Ze zijn beide een lotharinger dus we gebruiken dan een bench haha.

 

Flappie heeft het 1 keer eerder gehad. En toen waren haar longen schoon en alles verder prima. Ze heeft toen een antibiotica shot gehad.

Ze eet en drinkt en is verder actief. Dit ook allemaal aan de dierenarts voorgelegd. En die zei dus even dit weekend daarom aanzien.

En aangezien ze na die antibiotica shot ook nergens geen last meer van had.. wil ik nu eigenlijk even het weekend afwachten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Okki:

Ah oké, dan snap ik dat je het nog even aanziet, hou haar wel in de gaten. Je weet maar nooit...

Doe ik zeker weten!! Het buitenhok staat sowieso richting onze raam van de woonkamer. Dus ik heb er de hele dag zicht op. En ben ook veel bij hun buiten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-2-2018 at 20:04 zei Lienappelsien:

Juist als het vorige keer over ging toen ze antibiotica kreeg is het belangrijk dat ze nu weer snel behandeld wordt. Dan heb je tenminste kans dat het niet chronisch wordt :) 

Ja.. ze heeft er nu nog last van. Gelukkig niet meer veel witte snot. Maar wel natte neus. Morgen dierenarts bellen voor een afspraak!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .