Ga naar inhoud

wat zou mijn konijn kunnen hebben?


emmma

Aanbevolen berichten

Gaat het alleen om het donkere plekje in de oorschelp? Of zitten er meer korstjes aan de oren? De foto's zijn niet zo duidelijk haha. Ben je al bij de dierenarts geweest?

Bij oormijt zie je het meestal donkere korsten en prut wat dieper in de oren, en wat korstjes op de oorschelpen. Als het echt alleen het donkere plekje in de oorschelp van de bovenste foto betreft, dan lijkt het inderdaad eerder een bijtwond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thuisdokteren is echt altijd een slecht advies. Ik adviseer echt om alsnog naar een dierenarts te gaan. Het is in Nederland zelfs strafbaar om zelf te dokteren en een dier de nodig medische zorg te ontzeggen. Toen je een huisdier aanschafte ben je dus de wettelijke verplichting aangegaan daarvoor te zorgen. Dat houd in dat je voor goed onderdak moet zorgen, voedsel, water en medische zorg. En ja, dat kost geld.

 

Het klinkt alsof je het diertje in dat laatste te kort doet. Zalf smeren op een bijtwond waar al een korst op zit is niet aan te raden. Als het oormijt is zal zalf ook helemaal niets uithalen. Ik vrees dat je het door zalf op de plek te smeren alleen maar erger maakt. Even een extreem voorbeeld: een ooramputatie voor je konijn kost honderden euros meer dan 20 euro consult + 10 euro medicijnkosten. En ik vermoed dat je met die 30 euro bij de meeste dierenartsen een heel eind komt voor een probleem als dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .