Ga naar inhoud

Veel hooi eten


GawainBS

Aanbevolen berichten

Luna & Flora zijn de laatste dagen in een overdrive geschoten qua hooi eten. Ik ga er van uit dat konijnen nooit te veel hooi kunnen eten? Kunnen ze er te dik van worden? Wij kopen momenteel het hooi van de AVEVE. (Belgische dieren/tuinwinkel.)

 

Alvast bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van hooi zullen ze echt niet snel dik worden. Als je ze hele dagen flink eiwitrijk hooi geeft (luzerne of eerste oogst hooi in het voorjaar) misschien. Of als je hooi geeft verrijkt met ongezondere dingen zoals banaan of wortel.  

 

Maar als jij een gewoon weidehooi geeft is de kans dat ze dik worden echt heel klein. Hooi is echt onmisbaar voor de spijsvertering en het afslijten van tanden en kiezen, dus ik zou echt blij zijn dat ze het goed eten! Lekker hooi laten eten dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei GawainBS:

Is kruidenhooi een meerwaarde voor konijnen? Gisteren stond ik in de winkel en twijfelde of ik een zak zou meenemen. Indien het een meerwaarde is: mag dat gewoon gemengd worden met normaal hooi?

Op je vraag of het een meerwaarde is: nee. Het gaat om het hooi zelf. Kruidenhooi dat je in de winkel koopt bevat misschien 4 stukjes kruid en daar heb je natuurlijk geen drol aan. Het ruikt wel heel lekker, waarvan weet ik niet, maar dat maakt dat ze het graag eten. Zonder die kruiden willen ze het waarschijnlijk niet omdat het niet vers is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei GawainBS:

Is kruidenhooi een meerwaarde voor konijnen? Gisteren stond ik in de winkel en twijfelde of ik een zak zou meenemen. Indien het een meerwaarde is: mag dat gewoon gemengd worden met normaal hooi?

Kruidenhooi is weidehooi gemengd met wat kruiden. Vaak zit er los een kleine hoeveelheid kruiden door.

 

Zelf koop ik dan net zo lief zelf een goede weidehooi waar ik een handje kruiden door doe maar het idee is hetzelfde haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .