Ga naar inhoud

Wandelen met je konijn


Doeshi

Aanbevolen berichten

Hoi, mij lijkt het leuk om mijn Duitse reus ook eens mee te nemen als ik wandel met de hond. Ik heb haar wel eens los in de tuin en dan huppelt hij altijd vrolijk achter me aan dus toen dacht ik misschien vond hij het wel leuk om eens een wat groter stuk te wandelen dan door te tuin heen. Maar omdat ik niet zeker weet of hij buiten ook bij mij blijft moet hij dan aan een lijntje, zou hij dat wel leuk vinden? Mijn idee was om hem dan aan een fexi rollijn voor kleine honden te doen met een stuk elastiek aan het einde, zodat als hij schrikt hij dan niet ineens heel hard word tegen gehouden en dus zijn rug niet breekt. Ik heb gehoord dat als je met een konijn wandelt je achter het konijn aan moet lopen en niet andersom, klopt Dit? Ik hoor graag jullie mening hier over. Als het niks is dan doen we het niet, ook prima. Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat vind ze niet leuk.

 

Tuigjes zijn zeer gevaarlijk voor konijnen. Bij angst kunnen ze hun rug er in breken, ze kunnen er met de onderkaak klem in komen te zitten en konijnen zijn ook echt niet gemaakt om uit te laten (prooidier met vluchtgedrag!). Echt niet doen dus!  Een elastiek zal ook echt niet voorkomen dat het konijn zich wurgt of de rug breekt.

 

Laat haar lekker los in de veilige tuin lopen, maar niet daar buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei Evee:

Nee dat vind ze niet leuk.

 

Tuigjes zijn zeer gevaarlijk voor konijnen. Bij angst kunnen ze hun rug er in breken, ze kunnen er met de onderkaak klem in komen te zitten en konijnen zijn ook echt niet gemaakt om uit te laten (prooidier met vluchtgedrag!). Echt niet doen dus!  Een elastiek zal ook echt niet voorkomen dat het konijn zich wurgt of de rug breekt.

 

Laat haar lekker los in de veilige tuin lopen, maar niet daar buiten.

Oké, bedankt voor de reactie.

Dan houden we het bij de tuin.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-1-2018 at 14:51 zei Evee:

Nee dat vind ze niet leuk.

 

Tuigjes zijn zeer gevaarlijk voor konijnen. Bij angst kunnen ze hun rug er in breken, ze kunnen er met de onderkaak klem in komen te zitten en konijnen zijn ook echt niet gemaakt om uit te laten (prooidier met vluchtgedrag!). Echt niet doen dus!  Een elastiek zal ook echt niet voorkomen dat het konijn zich wurgt of de rug breekt.

 

Laat haar lekker los in de veilige tuin lopen, maar niet daar buiten.

 

Ik zie wel vaak op konijnen pagina's op Facebook dat ze met een tuigje lopen in de tuin, en iemand anders neemt ze zelfs mee in haar fietsmandje naar het park, hoe zit dat dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei kleinmaarfijn:

 

Ik zie wel vaak op konijnen pagina's op Facebook dat ze met een tuigje lopen in de tuin, en iemand anders neemt ze zelfs mee in haar fietsmandje naar het park, hoe zit dat dan?

Hetzelfde als met 80% van wat je op facebook en instagram ziet denk ik: mooier dan het lijkt. Er zijn ook twee súperschattige dwergkonijntjes met strikjes op facebook. Meestal staan ze op tafel. Laatst had een gedragskundige een filmpje van ze geanalyseerd en dan laten ze in hun gedrag toch echt heel wat anders zien dan je voorgesteld wordt in de schattige fotos. En je moet er denk ik ook rekening mee houden dat de konijnen die braaf poseren, zich aan laten kleden en netjes in een fietsmandje laten zitten ook uitzonderingen op de regel zijn. Daarom kunnen zulke accounts ook bestaan, niet omdat het doodnormaal is wat ze doen. 

 

Verder ben ik het eens met de rest. Ik zou het gewoon niet doen. Konijnen zijn onberekenbaar en schrikken van dingen die jij als mens soms niet eens in de gaten hebt, met een tuigje kan het dan behoorlijk fout gaan. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Evee:

Tja, het is naar mijn mening wachten tot dat een keer fout gaat. Ik zou het risico echt niet nemen. Neem een hond als je dat soort dingen wil doen, geen konijn.

Gelukkig heb ik de hond al dus kan ik lekker met hem wandelen:) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die in dat fietsmandje mee naar het park heb ik al eens een keer een discussie mee gehad, maar ze wil er niks van weten en blijft het gewoon doen. Ik zou als de dood zijn dat er een keer iemand met een grote jachthond komt die het konijn te grazen neemt. Dan ben je gewoon klaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Mississippi:

Hetzelfde als met 80% van wat je op facebook en instagram ziet denk ik: mooier dan het lijkt. Er zijn ook twee súperschattige dwergkonijntjes met strikjes op facebook. Meestal staan ze op tafel. Laatst had een gedragskundige een filmpje van ze geanalyseerd en dan laten ze in hun gedrag toch echt heel wat anders zien dan je voorgesteld wordt in de schattige fotos. En je moet er denk ik ook rekening mee houden dat de konijnen die braaf poseren, zich aan laten kleden en netjes in een fietsmandje laten zitten ook uitzonderingen op de regel zijn. Daarom kunnen zulke accounts ook bestaan, niet omdat het doodnormaal is wat ze doen. 

 

Verder ben ik het eens met de rest. Ik zou het gewoon niet doen. Konijnen zijn onberekenbaar en schrikken van dingen die jij als mens soms niet eens in de gaten hebt, met een tuigje kan het dan behoorlijk fout gaan. 

Bedankt voor je uitleg en reactie! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .