Ga naar inhoud

Oor hangt en oog draait weg


Pep

Aanbevolen berichten

Vrijdag ochtend hing het oor van mijn ram. In de avond kwamen we er achter dat hij zijn oor niet expres zo hield. Ook draaide zijn oog aan de kant van het hangende hoor steeds weg. Een naar beeld. Ik heb mijn vriendin welke dierenarts assistente is opgebeld. Zij dacht aan een virus of ontsteking. Ik heb mijn voedster in mijn kamer gehouden en de ram op de gang gezet. De kooien gereinigd. Hij heeft sinds gister ochtend niet meer gedronken. Wel eet hij zijn hooi en krijgt hij dagelijks groen voer met vocht er in. Hij is actief en zijn evenwicht is in orde. Ook heeft hij een goed lichaamsgewicht. 

We kunnen donderdags bij de dierenarts terecht. Hebben jullie tips of advies voor in de tussen tijd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat het vrij snel wordt geroepen. Maar klinkt mij toch als EC in de oren. Mijn konijn had ook ineens een hangend oor en het oog draaide steeds weg. Rotgezicht. Het is van belang om zo snel mogelijk een behandeling te starten. Hoe eerder hoe groter de kans op genezing. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben woensdag thuis gekomen en sindsdien draait zijn oog niet meer weg. Zijn oor hangt nog wel. Ik dacht ook aan EC, maar zijn evenwicht is verder in orde. Omdat hij eet en drinkt en zijn ontlasting normaal is, hebben wij besloten om niet meer naar de dierenarts te gaan. Toch bedankt voor de reacties. 

 

Dit topic mag gesloten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

EC kan zich in verschillende vormen uiten. Lang niet elk konijn met EC heeft evenwichtsproblemen of een scheve kop. Hier vind je wat meer info over EC: http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/cuniculi.html

 

Het kan natuurlijk ook iets anders zijn dan EC. Een bezoekje aan de dierenarts lijkt me zeker niet overbodig. En hoe eerder je een behandeling start, hoe meer kans dat je konijn het overleeft.

 

Succes.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Domino:

het klopt toch niet dat je konijn z'n oor hangt? Waarom ga je er niet mee naar de dierenarts? Al is het maar voor de zekerheid.... 

 

Ik heb al twee keer gevraagd of het topic op slot kan. Ik ga dan ook niet in op jouw reactie waarvan ik het antwoord al heb gegeven in mijn voorafgaande posts.

  • Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .