Ga naar inhoud

Mijn Franse hangoor is te klein?


FeyonaStar

Aanbevolen berichten

Hey, ik heb al 8,5 jaar een hele lieve Franse hangoor.

ik heb altijd al opmerkingen gehoord over dat hij zo klein is.

een normale Franse hangoor is ong 6 kg of hoger, dat lees ik overal en hij is iets minder groot dan de Vlaamse reus.

maar mijne is ong 1,5x een dwergkonijntje het zwaarste dat hij ooit is geweest is ong 4,5 kilo en toen was hij te dik volgens de dierenarts. Nu weegt hij nog maar net boven de 2 kilo hoewel hij meer dan genoeg eten tot zijn beschikking heeft. 

Kan het zijn dat mijn konijn een soort lilliputter is?

( ja ik weet zeker dat hij een Franse hangoor is, ik heb een dierenpaspoort en alles)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tatouage in de oren is inderdaad je bewijs dat het een raskonijn is. Bij niet getatoueerde konijnen kan het van alles zijn. Ik heb eens een raskonijn gehad die op mijn verzoek niet getatoueerd was. De rest van het nest wel. Ik wist dat ze raszuiver was, maar kon dit dus niet meer bewijzen (wat voor mij ook niet nodig was trouwens ;p)

Ik heb hier nu een FH zitten van zo'n 4,5 kilo. Zij is waarschijnlijk raszuiver, maar heeft geen oornummers. Komt uit de konijnenopvang, van een fokker als fokoverschot. Eerdere FH's wogen zo rond de 5 kilo. Dat ze kleiner zijn is voor de dieren zelf alleen maar een voordeel.

Twee kilo is wel erg weinig voor een (konijn dat door moet gaan als) Franse hangoor. Maar een gewichtsverschil/verlies van ruim 2 kilo (van 4,5 naar 2 kilo) is wel erg veel.

Wat is daar de reden van? Alleen afvallen i.v.m. overgewicht? Waarom blijft hij nu maar 2 kilo terwijl hij veel eten krijgt? Mijn ervaring is dat het flinke eters zijn en dat ze snel dik worden. Ze leven hier dus ook voornamelijk op veel hooi/beetje groen en krijgen maar heel weinig brokjes, zeker niet altijd tot hun beschikking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Op 22-10-2017 at 15:30 zei Bammyflurry:

Een tatouage in de oren is inderdaad je bewijs dat het een raskonijn is. Bij niet getatoueerde konijnen kan het van alles zijn. Ik heb eens een raskonijn gehad die op mijn verzoek niet getatoueerd was. De rest van het nest wel. Ik wist dat ze raszuiver was, maar kon dit dus niet meer bewijzen (wat voor mij ook niet nodig was trouwens ;p)

Ik heb hier nu een FH zitten van zo'n 4,5 kilo. Zij is waarschijnlijk raszuiver, maar heeft geen oornummers. Komt uit de konijnenopvang, van een fokker als fokoverschot. Eerdere FH's wogen zo rond de 5 kilo. Dat ze kleiner zijn is voor de dieren zelf alleen maar een voordeel.

Twee kilo is wel erg weinig voor een (konijn dat door moet gaan als) Franse hangoor. Maar een gewichtsverschil/verlies van ruim 2 kilo (van 4,5 naar 2 kilo) is wel erg veel.

Wat is daar de reden van? Alleen afvallen i.v.m. overgewicht? Waarom blijft hij nu maar 2 kilo terwijl hij veel eten krijgt? Mijn ervaring is dat het flinke eters zijn en dat ze snel dik worden. Ze leven hier dus ook voornamelijk op veel hooi/beetje groen en krijgen maar heel weinig brokjes, zeker niet altijd tot hun beschikking.

Zin overgewicht was toen hij 3 was en was opgelost door geen snoep meer te geven 

hij is nu 8,5 en iets boven 2 kilo, de dierenarts zei dat het ouderdom was

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .