Ga naar inhoud

Diarree


GawainBS

Aanbevolen berichten

Flora heeft vandaag diarree gehad. Er is niets veranderd aan hun diëet, bestaande uit biks & hooi. Ze drinkt ook nog en ze huppelt nog rond.

Wat doe ik nu best? Mag ik het gebied rond haar poep afvegen met zo'n vochtig babydoekje? Of moet ik de plukken haar die met poep samenklitten wegknippen?

Buiten haar goed in de gaten houden en zien of het over is, kan ik nog iets anders doen?

Hebben jullie enig idee van de oorzaak?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het wel even wassen als het echt aan haar billen plakt. Als het lukt met een washandje of iets en anders even alleen de billen onder een lauwwarme kraan afspoelen en goed droog maken.

 

Eet ze wel genoeg hooi? Hoeveel weegt ze en hoeveel biks geef je? Stress, wormen en/of te weinig hooi eten kunnen bijvoorbeeld oorzaken van diarree zijn.

Je zou een dagje de biks weg kunnen laten en haar alleen op water en hooi zetten. Als het goed is gaat is diarree dan morgen weer over. Zo niet zou ik een dierenarts bezoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net nog eens gaan kijken en haar poep gewassen. We hebben hun een beetje biks gegeven, want ze kunnen toch zo goed bedelen... (Aangezien ze deze zelfde biks al hun hele leven krijgen, denk ik zelf ook niet dat die zo'n kwaad kan.)

Geen nieuwe "plakken" gevonden en alle keuteltjes waren redelijk droog en hard, dus het lijkt me wel ok. Ze eet en drinkt nog steeds.

 

Ik panikeer een beetje snel als het over beestjes gaat die ik (nog) niet zo goed ken...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .