Ga naar inhoud

verhuizing heropvoeding


larak

Aanbevolen berichten

Hoi, 

ik heb een vraag, ik heb twee konijnen en woonde in een appartement waar mn konijnen overdag losliepen, ook als ik zelf niet thuis was. Nu ben ik deze week verhuisd,

naar een grotere woning en de konijnen zijn uiteraard mee verhuisd. Om te wennen aan de nieuwe huiskamer laat ik ze onder toezicht los lopen. Kabels en snoeren zijn afgewerkt dus daar kan hij niet bij, en ik snap dat de konijnen de woonkamer moeten ontdekken, maar eentje zet overal zijn tanden in. van plinten tot tafelpoten tot behang. Ik heb konijnenspeelgoed in de woonkamer liggen, zoals een kartonnen doos, een tunneltje etc. Hoe  kan ik dit het beste voorkomen en/of afleren zodat hij weer meer los kan lopen?

Konijn is 6 jaar en behoorlijk eigenwijs . 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Christaaa:

Ik denk dat je het niet kunt afleren. Het is normaal konijnengedrag. 

Dit.

 

Ik heb zelf 2 konijnen los in een kamer lopen en mijn ervaring is wel dat het minder wordt als de nieuwigheid er vanaf is. En dat het in fases gaat, de ene periode is behang echt véél lekkerder dan de andere. Maar een bepaalde mate van knagen en slopen en ontdekken blijft, want dat doen konijnen nou eenmaal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit artikel staan tips voor konijnen in huis https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-huisvesting/post/binnenkonijnen-konijnen-houden-in-huis/

 

Ik weet niet of het nieuwigheid is. Het is meestal wel erger net in een nieuwe omgeving, maar ik zou er niet van uit gaan dat het volledig verdwijnt. Konijnen werken toch vaak in projectjes, er zal dus altijd wel gesloopt worden. Ook al gaat het eerst een paar jaar / paar maanden / paar weken goed. Houd daar wel rekening mee. Ik raad echt aan om te zorgen dat er ook een ruim binnenverblijf is waar hij + partner kan verblijven, zonder dat ze daar iets kunnen slopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Bittere appel spray kun je ook kopen om op houten dingen te sprayen! Je doet echt superlang met zo'n flesje als je een paar plekken hebt waar ze altijd knagen: https://www.medicanimal.nl/Bitter-Apple-Spray/p/I9069281 Dit smaakt het heel vies voor konijnen. Je kan het ook zelf maken en omdat ik te lui ben om het te vertalen, hier een DIY: http://ohmydogblog.com/2016/08/diy-bitter-apple-spray/

 

En met kleine hekjes werken werkt ook. Om je plinten en andere hoeken af te werken kun je bij de praxis van die metalen strippen kopen die je met dubbelklevend plakband op hoekjes kan plakken. Zo blijven je plintjes heel, maar kan je je woning wel weer helemaal mooi maken indien je weer verhuist :)  Zorg ook zeker voor heel veel bijthout, hooi en karton om op te knagen! Een vermaakt konijntje is een minder destructief konijn! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .