Ga naar inhoud

Dingen samen doen met je konijn{en}


xellyn.shaunx

Aanbevolen berichten

De laatste tijd zijn onze konijnen erg chagrijnig omdat ze niks te doen hebben. Maar we kunnen ze niet bij elkaar laten want dan maken ze elkaar af. Ik wou daarom vandaag graag een dagje alleen ik en mijn konijn Shaun doen. Maar ik heb geen idee wat ik het beste kan doen. Ik zou graag ideetjes van jullie horen. #konijnenliefde

IMG_3314.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een lief idee om een dagje tijd door te brengen met je konijn, maar dat is helaas niet hoe het werkt. Konijnen worden voornamelijk gelukkig door het hebben van een soortgenootje (ja, ook bij konijnen past echt op élk potje een dekseltje) en voldoende, geschikte ruimte. Ze kunnen niet zonder. Verder is gezonde voeding en uitdaging in de vorm van spelen belangrijk, en aandacht van het baasje is een plus. Maar één dagje tijd doorbrengen met je konijn zet, helaas, totaal geen zoden aan de dijk. Je kunt die dag beter gebruiken om te kijken hoe je er voor kunt zorgen dat beide konijnen gezelschap krijgen en of hun leefruimte voldoende voor ze is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Actief aan de slag gaan met je konijn is erg leuk. Maar je moet ook niet te snel van stapel lopen. Als je opeens een hele dag je konijn wakker en actief houd, terwijl je dat normaal niet doet is dat ook niet fijn.

 

Als baasje kun je geen soortgenootje vervangen zoals Mississippi al zegt. Het is dus wel van belang dat ze niet te lang alleen zitten en je naar een andere oplossing gaat kijken.

 

Maar mocht je nog een keer samen met je konijn iets willen doen, staan er in dit artikel tips: https://www.bunnybunch.nl/informatie/spelen-met-je-konijn/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .