Ga naar inhoud

Blij konijn?


ChunJing

Aanbevolen berichten

Hoi

Even een update over Lisa en Lena.

Ze komen nu sinds 3 dagen ook in de ren.

De ren heb ik om de kooi heengewerkt en ze hebben nu ongeveer in totaal 4 vierkante meter. Helaas is de ren niet zo hoog en is die van boven open.

Om 7 uur gaat deurtje naar ren open en rond 23 uur zorg ik weer dat ze in hun kooi zitten daar wij last hebben van buurtkatten en zelfs marters. Ik durf ze s'nachts echt niet los te laten in de ren omdat ik bang ben dat ze of ontsnappen of worden gepakt.

Maar nu mijn vraag hoe kun je zien dat konijn blij is? Lena rent van hok naar ren en maakt de hele tijd van die gekke sprongetjes. Zelfs erg hoog zeg.

Lisa is rustig en loopt ook lekker in de ren maar rent niet en maakt geen sprongetjes.

Is Lena dan blij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binky's maken wil zeggen dat ze blij zijn. :)

Het ene konijn doet dat meer dan een ander.
Jammer dat de konijnen 's avonds weer terug in het hok moeten.
Is er een mogelijkheid om de ren toch overdekt te maken zodat ze 24 uur per etmaal toch de beschikking hebben tot de ren en het hok?

Zelf is de ren die ik gemaakt heb 1 meter hoog.
De bovenkant heb ik scharnierend gemaakt zodat het grootste deel open kan. (het grootste gedeelte kan ik op het smalle deel klappen)

Misschien een idee voor jou?

 

DSCI0004_2.jpg
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

WoW dat ziet super uit.

Het lukt mij op de een of andere manier niet om foto te plaatsen. Komt misschien dat ik dit op mijn gsm doe.

De kooi staat op een beschutte plek waar ik eigenlijk op het moment alleen de ren aan de voorkant kan maken. Omdat als ik vanuit de woonkamer naar buiten ga komt de deur al bijna tegen de ren. Aan de linkerkant van ren is muur en raam en aan de rechterkant is tuin met buxus vierkanten met bloemen enz. Volgend jaar in maart gaat de hele tuin op de schop en maken we een ren over het hok heen en langer dan. Maar wel dat idee wat jij hebt. Misschien niet zo diep maar wel breder.

Mijn man wil dit nu niet eerder gaan doen ook qua financiëen en zelf is hij niet handig en moet dit uitbesteed worden.

Het is even niet anders maar het komt er wel.

Missxhien dat ik er iets van gaas op kan leggen en dit ook meer makkelijk kan wegpakken als ik ze moet voeren en verschonen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's moeten verkleind worden voor je ze kan plaatsen op het forum, niet op elke telefoon is dat mogelijk / even makkelijk.  Hier staat uitleg:

 

Je zou kunnen kijken of de ren af te dekken is met een stevig net (bijv een vijvernet) dat ze er niet uit kunnen springen. Zorg wel dat het niet niet te los is, zodat ze er niet in verstrikt kunnen raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er marters in de buurt zijn zou ik inderdaad echt voorzichtig zijn. Een net vind ik dan niet voldoende, daar kunnen ze zo doorheen.

 

Maar ze tot maart 's nachts opsluiten is veel te lang, zeker aangezien het 2 voedsters zijn waarbij je in een ander topic al aangeeft dat het niet zo lekker loopt. Grote kans dat het voor maart dan al flink mis gaat. 

 

Ik zou er dan inderdaad gaas overheen maken. Of een traliedak maken van renpanelen, dat heb ik zelf ook wel eens gedaan bij een tijdelijke ren (van die goedkope paneeltjes van 60 bij 60 cm). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .