Ga naar inhoud

Bang gestrest


Naadjelicious

Aanbevolen berichten

Vraagje mijn bovenburen zijn aan het verbouwen met een enorme herrie als gevolg natuurlijk. Mijn konijn word er hysterisch van stampen gestresst zijn enz vandaag liep die zo een laddertje om ver met fotolijsten zo gespannen is die. Wat kan ik het beste doen dit negeren of juist hem meer aandacht geven? Bij vuurwerk en onweer stampt hij ook.

 

dank alvast voor de tips eventueel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat sneu! En lastig ook, want je kan de oorzaak niet wegnemen. Heb je genoeg plekken waar hij ergens onder kan gaan zitten, bijvoorbeeld een bank of kast? Anders zou het nisschien kunnen helpen om een grote doos op z'n kop neer te zetten (met een kant eruit geknipt natuurlijk, zodat ie erin kan). Een van mijn konijnen is heel bang voor vuurwerk en dan geef ik hem wat lekkers, zodat hij wat afleiding heeft, en ik blijf ik een tijdje tegen hem praten. Uiteindelijk komt ie dan ook weer uit z'n nachthok tevoorschijn en gaat ie de ren weer in, maar dat is misschien ook omdat vuurwerk wat constanter is dan bouwgeluiden en het dus eerder went...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Tja, zorg dat jouw konijn zich zo veilig mogelijk voelt. Zorg voor voldoende schuilplaatsen, een vertrouwd verblijf. Het liefst natuurlijk ook een soortgenootje om tegenaan te kruipen.

 

Je hoeft je konijn niet te negeren als hij/zij bang is. Ga ook niet overdreven betuttelend doen, maar als je hem normaal wel lekker knuffelt en aandacht geeft, dat ook gewoon lekker blijven doen in de herrie. Het is niet zo dat je daarmee de angst versterkt, afhankelijk van de band die je hebt met je konijn kan dat zeker ook steun geven. Maar leg de keuze wel bij je konijn neer. Als hij zo bang is dat hij jou ook niet in de buurt wil, respecteer dat dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap wel dat de honden niet de plek van een konijnen maatje in kunnen nemen. We hebben trwns een rottweiler en een chihuahua. Die zoekt hij ook echt op. Verder is me konijn erg actief en ondernemend en heb ik dus ook niet het idee dat hij een maatje mist. En gaat een maatje er ook niet komen. Krijg hier alleen soms t gevoel dat als je dat niet doet je onderhand afgekeurd word. Maja dat kan mijn opvatting zijn natuurlijk.

 

ben wel blij met alle info die ik hier krijg van allen en ook alle artikelen die je hier kan vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .