Ga naar inhoud

Dromen konijnen?


CodyNL

Aanbevolen berichten

Hey ik heb een vraagje, dromen konijnen met hun ogen half open??

Ik zat laatst met Meros op de bank en zijn ademhaling was heel traag, super ontspannen.

Opeens begonnen zn snuitje en zn pootjes te trekken en begonnen zijn ogen vrij snel te twitchen. Eerst dacht ik dat hij weer neurologishe tics had door die parasiet, maar toen ik hem riep keek hij even suf om zich heen en was alles weer normaal.... voor zover Meros normaal kan zijn.

Vandaar dus de vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn spiertrekkingen of slaapstuipjes. Als je in slaap valt is het vrij normaal dat er even wat lichte spiertrekkingen zijn, en ja ook bij de ogen. Als het echt overdreven veel is kan er wel meer aan de hand zijn (bijv. stress, te weinig rust, neurologische aandoeningen, epilepsie of schildklierproblemen kunnen trillingen en stuipjes veroorzaken).

 

Maar de meeste mensen en dieren hebben er wel eens last van. Het komt vaak voor op het moment net voordat je in een diepere slaap valt, voordat je spieren gaan ontspannen. Het is dus niet iets om je druk om te maken, tenzij het echt overdreven vaak / erg is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neuh, alleen als hij super ontspannen op schoot ligt.

Lekker tegen een arm aan hangen, hand over het koppie en dan lekker over zn neusje aaien, dan wil het wel eens voor komen.

Vond het alleen zo apart omdat zn ogen half open waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ja, Mississippi doet het ook dagelijks. Dakota maar af en toe, zij is de wat minder relaxte dus zij slaapt minder vaak in ons bijzijn. Het ziet er soms nogal apart uit, maar het is wel normaal volgens mij. Vind het er ook wel schattig uit zien, worteldroompjes noem ik het altijd :-) Als zijn ogen half open zijn, zie je dan niet dat zijn extra ooglid wel dicht is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt, dat deed onze hond vroeger ook weleens. Ik denk altijd maar dat het te vergelijken is met het gevoel dat je soms van een stoepje valt als je bíjna slaapt, dat schijnen meer mensen te herkennen haha.

 

Het extra ooglid van je konijn kun je in 'normale' toestand ook een heel klein beetje zien aan de binnenste hoek van het oog. Het is een beetje zo'n dun gek vliesje, let er maar eens op dan zie je het wel :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kruimeltje heeft dat ook als ze in slaap aan het vallen is, dan niet met haar pootjes. Maar idd wel de pupillen, dan zakt het hoofdje, 'niest' ze twee keer tenminste ik denk dat dat de juiste omschrijving is. 

En daarna gaat ze licht snurken, echt heel schattig. 

 

Maar als het niet te heftig is zou ik me er idd geen zorgen om maken. 

 

Lief dat hij zo bij je in slaap valt :D Dan kan hij zich echt volledig bij je ontspannen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .