Ga naar inhoud

Sir Arthur, vreselijk verhaal


Mireille

Aanbevolen berichten

  • Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb je het ene achter de rug, ligt het volgende probleem alweer op de loer.

Zijn ogen komt bijna geen pus meer uit en de zwellingen zijn verdwenen.

De wondjes bij zijn oog van het vele wassen met te lange nagels hebben nog wat tijd nodig om te genezen.

Inmiddels is het gelukt hem tot de 1300 gram te krijgen.

Maar dan tja, gaat meneer in een zeer ernstige verharing.

En het probleem is dat het een zeer ijverig wassertje is en hij nu dus veel haren binnen krijgt.

Dus niet alleen de verharing kost hem veel energie, maar nu moeten we dus ook nog oppassen voor een verstopping

Link naar reactie
Delen op andere sites

Warmer dan 17 graden dan waant ie zich helemaal in de tropen en gaat ie nog verder verharen.

Bovendien komt ie gestaag aan met 17 graden en het veneinige van die lampen is dat als je ze te dichtbij zet in de kooi die hij nu speciaal heeft je er snel een sauna van maakt.

Hij heeft nu zo'n dichte bak met aan de bovenkant gaas zodat de warmte er meer in blijft hangen en er minder tocht is.

Fungeerd dus eigenlijk nu als een soort coeveuse

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo'n heel warm kruikje krijgt ie niet meer, het is meer omdat ik zie dat ie het s avonds lekker erop vindt liggen of tegen aan liggen, dus net een beetje warm.

S avonds is het er ondanks de verwarming toch iets killer altijd naar mijn idee, al zegt de thermometer anders en dan zie je hem gewoon richting kruik verplaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag weer bij de da geweest voor nieuwe medicijnen en gelijk weer een nieuwe afspraak te maken.

Mijn da sloeg bijna stijl achterover toen ze hoorde dat meneer vandaag de 1400 gram heeft bereikt!!!

Ze staat zich volgens mij nog steeds af te vragen hoe ik dat in godsnaam voor elkaar heb gekregen haha, maar daar zullen we het vrijdag met wat meer tijd wel uitgebreid over hebben.

Ben benieuwd hoe ze hem na 2 weken niet te hebben gezien er uit vind zien.

Van de week heeft ie van een vriendin van me een reiki behandeling gehad.

Ik kan het zelf bij veel dieren, maar voelde met hem niet die klik dat ik hem gericht kon behandelen.

Zij vond het meteen, er zit 'iets' dwars aan zijn rechterkant.

Hij viel er helemaal bij in slaap en toen het ergste opgelost was werd ie weer wakker en levendig.

En ik kanonnen ik heb er een ander konijn voor terug gekregen.

Ab gaat er niet meer zo makkelijk in.

Stil op de handoek op schoot blijven zitten is er sindsdien niet meer bij, het is een en al graven en in de handoek bijten.

Ligt er iets op mijn schoot wat hem niet zint, wordt dat er pardoes letterlijk af gesmeten.

Zijn papje kan hem niet snel genoeg komen en wordt bijna met spuit en al uit de hand gerukt.

Kortom we hebben nog een eind te gaan, maar het gaat zeker de goeie kant op

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Weer even een update.

We zijn nu precies 7 dagen gestopt met de antibiotica, in zoverre lijkt dat goed te gaan.

Na het stoppen met zalven van de ogen begonnen de ogen weer.

Dus in overleg met de da doen we nog 2 a 3 weken zalven en begint het dan weer dan moeten de traanbuizen gespoeld worden.

Meneer krijgt zijn super prutje niet meer en moet het nou puur doen van het zelf eten, een moeilijke stap met een groot risico maar eens moet ie het toch zelf.

Hij eet nog steeds niet jofel, maar blijft gelijk in gewicht. (al had ik natuurlijk liever gezien dat ie aankwam)

Zolangzamerhand allerlei voer geprobeerd en nu krijgt ie super fout voer als extratje aangezien dat 1 van de weinige dingen is die die wil eten en waar een hoop vetten in zitten.

Tevens heeft meneer de pech last te hebben van mijt, dus daar zijn we nu ook mee begonnen te behandelen.

We dachten eerst dat het door zijn slechte conditie kwam, maar het bleek toch echt mijt.

Kortom we zijn er nog lang niet en we gaan muizenstapjes vooruit, maar zolang we vooruitgaan blijven we het proberen.

Zijn karakter lijdt er in iedergeval niet op, hij is super happy en super nieuwschierig.

Inmiddels is ie verhuisd naar een kooi op mijn kamer, waar die nu boven noa woont.

80116arthur02a.jpg

80116arthur04a.jpg

80116arthur05a.jpg

80116arthur07a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .