Ga naar inhoud

Sir Arthur, vreselijk verhaal


Mireille

Aanbevolen berichten

  • Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mireille heel veel sterkte bij de da.

En Sir Arthur, ga niet heen, ga niet weg, je bent zo een sterk konijn. Je bent in goede handen. Handen die je verwarmen, die je eten geven en die je willen helpen. Geef niet op, blijf bij ons en vecht voor jou lieve Sir Arthur maar ook voor Mireille en voor iedereen die met je meeleeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een lange dag geweest en ik begin mezelf voorbij te lopen.

Gelukkig heb ik de komende 6 dagen vrij en dan 2 dagen werken en 8 dagen vrij.

De dierenambu heb ik afgezegt, ik kan het niet allemaal tegelijk daar heb ik de energie niet meer voor.

De toekomst is alles behalve rooskleurig voor sir arthur

De dierenarts geeft hem een overlevingskans van 25%

Zijn ergste snot is teruggedrongen, maar zijn longen klinken nog niet schoon.

Zijn grootste dooddoener is ie nu zelf.

Hij wil actief zijn, maar voor actieviteit heb je energie nodig.

en als je maar 1/4 eet van de minimale hoeveelheid die je minstens moet eten, gaat die energie ergens anders vanaf, zijn gewicht.

En een konijn zonder reserves kan zich dat niet veroorloven

Hij kreeg al 1 keer per dag een yoghurt mix waar onder andere science recovery doorheen zat, maar dat gaat ie nu dus 4 keer per dag krijgen.

Als ie zelf niet wil eten dan moet ie wel op zo'n manier gedwongen worden.

De haakjes zijn niet meer de oorzaak die hebben we kunnen verwijderen, hij mist nu alleen de trek, hij is het niet meer gewend.

En we moeten zien dat knopje om te draaien.

De dierenarts wilde dat ik hem science selective gaf, wat dus minder voedingstoffen bevat dan het voer dat ik hem nu geef.

Maar sir arthur maakte die keus gelijk al voor ons duidelijk.

Toen we terplekke het voer aanboden, kieperde die er alles uit om bij mijn voer daaronder te komen.

En dan heb je het probleem weer, hij eet 1 of 2 dingetjes en dan is zijn trek weer foetsie.

Hij moet dus infeite opnieuw leren eten.

Daarnaast moet hij nog minstens de komende 3 weken antibiotica.

Kortom als we hem niet opnieuw kunnen leren eten dan is het vriendelijker hem te verlossen

en dan zit je op de terugweg in de auto en hoor je weer een o zo passend liedje voorbij komen waarbij de tranen weer vloeien

YouTube - Marco Borsato- de bestemming

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdorie, ik heb nog voor je geduimd meid. Ik baal voor jou en voor Sir Arthur. Gelukkig ben je een paar dagen vrij. Ik hoop dat je nog een beetje kan en wilt genieten van de feestdagen. En mag er een Godswonder zijn dat het nou juist met de feestdagen goed komt. Ik hoop het zo voor je. Heel veel sterkte meis, ik denk aan je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

......

wat had ik gehoopt op een positief bericht.... kon je hem maar op de een of andere manier duidelijk maken hoe belangrijk het is dat ie gaat eten!! hij wil zo graag spelen en ravotten.... maar gebruikt zijn karige energie nu helaas verkeerd..

het positieve aan dit bericht is dat jij weer handvatten hebt gevonden waarmee je met hem en voor hem gaat vechten!!! ik hoop dat arthur zijn joghurtje goed zal gaan eten......

mireille meis.. houd moed... probeer toch te genieten van je vrije dagen.... probeer zo nu en dan even voor jezelf af te schakelen.... ook voor jou geld... houd moed1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat vervelend. Geef beide de moed niet op. Zoals al gezegd is, probeer toch een beetje van de dagen te genieten en te ontspannen. Ik bedoel deze vraag niet gemeen maar dit vraag ik mij al langer af. Is er voor een konijn geen injectie waardoor zijn lust opgewekt word?

Ik denk aan jullie met deze dagen!!!

Dikke kus en knuf van ons hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2e kerst dag neemt mireille 2 konijntjes mee die ook ziek en ondervoed zijn!!!Die waren oorspronkelijk van mij afkomstig.Ik zal ze weer beter gaan krijgen hopelijk...................

Soms word je er ook wel moe van hoor.Ik zal ze hier aparthuisvesten van mijn andere dieren .Om eventueele ziektens te voorkomen.De fokker waar dit allemaal gebeurt is werkt gelukkig wel goed mee.Maar het had natuurlijk nooit zo ver mogen komen!!!!

dus morgen komen binky en loesje naar huis.gelukkig.cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen ga ik inderdaad bij cindy langs en neem binky en loesje mee.

Daarnaast gaat ook sir arthur mee.

Met de zorg die hij nu nodig heeft kan ik hem niet voor een dag alleen laten en dan kan cindy gelijk eens kijken wat zij er van denkt.

Hij is na de intensieve zorg van gisteren weer 15 gram aangekomen en lijkt nu ook ietsie pietsie meer zelf te gaan eten.

Zijn temperatuur blijft nu ook constant al 2,5 dag, alhoewel die nog wel een kruik krijgt 3 maal daags omdat ie dat toch nog erg op prijs stelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je allerlei kerstfilms ziet zie je allerlei wonderen voorbij komen en vraag je je wel eens af, bestaan er ook zulke engeltjes voor ons?

Zeker arthur heeft een beschermengeltje.

Vandaag heeft ie bijna zijn gehele bak leeggegeten:bow::bow::bow:

nou hopen dat ie dat blijft doen:bunny4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je allerlei kerstfilms ziet zie je allerlei wonderen voorbij komen en vraag je je wel eens af, bestaan er ook zulke engeltjes voor ons?

Zeker arthur heeft een beschermengeltje.

Vandaag heeft ie bijna zijn gehele bak leeggegeten:bow::bow::bow:

nou hopen dat ie dat blijft doen

:happy: Super! Ik weet bijna zeker dat er beschermengeltjes of wat dan ook bestaat, anders waren er hier bij ons al een hoop mensen er niet meer geweest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je allerlei kerstfilms ziet zie je allerlei wonderen voorbij komen en vraag je je wel eens af, bestaan er ook zulke engeltjes voor ons?

Die wonderen in kerstfilms zijn doorgaans computergestuurd.

Dit dier, is een levend wezen en wordt op 'the goodwill' van de mens gestuurd.

Ik geef de voorkeur aan het laatste..

Tof dat hij het zo goed doet !

Met deze stijgende lijn, lijkt het te lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de beste manier om een konijn naar dromenland te helpen......

juist een ritje met de auto naar cindy haha

lekker in je eigen kooi in een dik pak stro met een lekkere kruik.

En na een eindje rijden zie je een totaal gestrekt konijn lekker tegen de kruik liggend ver in dromenland, dromend van........

zijn ogen lijken vandaag iets minder geirriteerd, hij is niet aangekomen, maar ook niet afgevallen.

Heeft aardig gegeten en begint het yoghurt/science prutje zo lekker te vinden dat ie zelf om meer vraagt als je niet snel genoeg gaat en vandaag heeft ie zelfs een beetje zelf van het schoteltje gelikt:bounce:

zoals altijd kunnen je emoties lekker losgaan als je naar een film kijkt of naar muziek luisterd, dus weer even een aanvulling

YouTube - Spirit: Stallion of the Cimarron - Brothers Under The Sun

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .