Ga naar inhoud

Sir Arthur, vreselijk verhaal


Mireille

Aanbevolen berichten

Ja ook onder konijnenfokkers is er leed.

En dan doel ik niet alleen op de broodfok konijnen ect, maar ook op de goeie fokkers.

Ik en cindy hebben contact met een beginnend fokker en daar zijn zelfs 2 dieren van cindy naar toegegaan.

Echter door onkunde en een hoop misgelopen in het prive leven is het helemaal fout gegaan.

Gisteren is er een konijn plots heel ziek geworden die al erg mager was en dezelfde dag ingeslapen.

Vandaag ben ik daar dus langs geweest omdat er eindelijk door de desbetreffende persoon werd ingezien ik heb hulp nodig.

Pas op dat moment wil zo iemand luisteren naar wat je te zeggen hebt.

Jammerlijk genoeg moeten daar eerst altijd zieken of doden voor vallen.

Alle dieren op 2 na waren te mager

1 had ik 2 weken geleden al gezien en met voorzichtige pogingen door te dringen zonder dat er gelijk een muur werd opgeworpen heb ik duidelijk gemaakt dat die niet zo langer kon.

Helaas heeft de fokker 1 cruciaal ding vergeten.

Ook al werd dat dier meer gevoerd er is niet nagedacht dat er bij koud weer zoenzo meer gevoerd moest worden.

Het wandelende skeletje dat ie al was had geen weerstand meer.

Vandaag trof ik hem dus aan met ogen vol pus, nog steeds graadmager en slecht klinkende longen.

Hem heb ik samen met nog een voedster van cindy meegenomen.

Voor de overige dieren die er aanzienlijk beter aan toe zijn, staan nu onder mijn strenge controle en ik zal er elke week langs gaan om te controleren.

Het is niet dat de fokker het slecht bedoelde, ze hadden schone hokken, voer water ect, maar gewoon te weinig aandacht waardoor dit kon gebeuren.

Gelukkig ziet die dat ook in en gaat er heel wat veranderen.

Sir Arthur zoals ik ons dappere graadmagere volhouderdtje heb genoemd is een ram van 5 jaar

Hij kwam daar al erg mager, maar de behandeling verder heeft hem geen goed gedaan.

Van daaruit ben ik gelijk naar de da gegaan omdat ik mij ernstige zorgen maakte.

Vreselijk maar jammer genoeg waar werden die zorgen verwezenlijkt

Ongelooflijk wat zo'n klein wezentje allemaal kan mankeren en triest maar waar dat het zo ver heeft mogen komen.

Hij woog 1140 gram wat veels te licht is en hij heeft geen graantje vet meer over.

Door het koude weer kon hij gewoon niet meer op tegen het onderliggende.

Hij heeft snot en waarschijnlijk ook nog eens chronische snot, zijn longen klinken ook aangetast.

Daarnaast een gezwollen geslachtsdeel met pus wat ons een sterk vermoeden geeft dat ie syffilis onder de leden heeft, wat dus naar voren kon komen door zijn slechte gezondheid.

Daarnaast liet het dappere ventje ons toe zijn tanden te bekijken waar we gelijk de haken van hebben verwijderd zo goed we konden en hij toeliet.

Daarvoor zal ie later nog eens voor onder narcose moeten, maar met zijn conditie van nu is dat niet haalbaar en zijn zekere dood.

Tevens was die ernstig onderkoeld met maar 35 graden op de thermometer.

Een wonder dus dat ie nog leefd en eet en zelfs nog vrolijk is.

Ik heb hem nu binnenshuis zitten met een kruik en hij begint al aardig bij te komen.

Zijn ogen moeten 4 maal daags gezalfd worden en daarnaast krijgt ie antibiotica.

Aan de vermoedelijke syffillis doen we nu nog niks aangezien dat niet dodelijk is en de rest voor hem wel.

Al met al een klein dapper ventje die de naam sir arthur wel heeft verdiend.

Hieronder 3 foto's van hem, je zou niet zeggen dat onder dat vachtje een wandelend skeletje zit, maar jammer genoeg dus wel

71219arthur01a.jpg

71219arthur04a.jpg

71219arthur03a.jpg

71219arthur02a.jpg

de foto's zijn van voor het behandelen, de pus is inmiddels weggehaald

Ik hoop dat jullie allemaal zeer hard meeduimen voor dit kleine dappere ventje wat nog steeds in kritieke toestand verkeerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hij is zeker in goede handen!!! gelukkig.

Zo kan een situatie ineens veranderen bij fokkers of mensen thuis.

Daar moet men eigelijk altijd wel op bedacht zijn .

Aangezien ik goed contact hou met de fokkers en mensen waar mijn dieren heen gaan.

Is dit de eerste keer in 22 jaar dat een van mijn dieren terug komt op mijn verzoek!!!!

zowel mireille en ik hadden er een slecht gevoel over.

zeg maar een slapeloze nacht aan over gehouden.

Gelukkig komt mijn mooie loesje terug en zal hier blijven.

helaas is het zo gelopen.Voor de andere dieren zal in overleg waarschijnlijk nieuwe huisjes voor gezocht worden.Na dat ze zijn aangesterkt onder mireille haar toezicht.

Ik voel me zelf zeker verantwoordelijk voor door mij op de wereld gezete dieren.

En bij zulke mis standen zal ik zeker alles in beweging zetten om mijn dieren veiligheid en geborgenheid te bieden.Naast de verplichte verzorging die daar bij hoord.De fokker heeft wel een gemeende excus aangeboden.En de situatie waar ik reeds van op de hoogte was uitgelegd.Ik kan me indenken dat zo iets kan gebeuren als je veel problemen hebt.Maar onder geen beding mag je een dier laten lijden.Daar is de fokker het mee eens gelukkig.Ik hoop dat deze bonte ram het gaat redden!!!Mijn loesje is in een iets betere conditie behalve dat ze te mager is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

cindy.....

wat een geweldig mens ben je toch... voor de dieren zouden er meerderen zoals jij en mireille moeten rondlopen! de verantwoordelijkheid die je neemt vind ik geweldig! het is net als met kindeen eigelijk he... dor jou op de wereld gezette kinderne heb je ook de verantwoordelijkheid over! zo ook de konijntjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het doet me pijn in het hart hem zo te zien, te voelen en te horen.

Want ja hij is ook duidelijk hoorbaar.

Ik heb al menig traan om dit leed gelaten en hopelijk maken allen een volledig herstel.

Ik weet wel dat dit weer een slapeloze nacht gaat worden.

Zodadelijk nog even wat medicijnen toedienen en zijn temperatuur meten.

Dan vroeg naar bed aangezien ik er morgen om 5 uur al weer naast moet staan.

En een slapeloze nacht vrezend dat ie het niet zal halen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de fokker net weer gesproken die zich uiteraard zeer schuldig voeld.Ik ben de beste opties aan het bespreken.Dat ik voor de andere nijnen een nieuw huis vind.Zodat de persoon zijn leven weer op orde kan krijgen.En voor arthur blijf ik duimen .Die lieve kerel had dit niet verdient.Hopelijk gaat ie het redden........................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn hart bloed elke keer als ik hem zie en als het aan mij lag en ik wonderen kon verichten was ie nu al weer beter.

Helaas gaan mijn wonderen niet zo snel en zal dit een proces van maanden worden.

Zijn temperatuur is inmiddels gestegen naar 37,1 dus het ziet er hoopvol uit.

De medicijnen gingen zonder al te veel problemen naar binnen en nou duimen dat ie morgen ochtend haalt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arthur heeft niet meer genoeg energie om en te vechten en zichzelf warm te houden.

Vanochtend vreesde ik het ergste omdat ie gedurende de nacht zijn voer niet had aangeraakt.

Toen ik van mijn werk terug kwam zag ik tot mijn grote opluchting dat ie had gegeten en gedronken.

De wil is er nog steeds alleen het is allemaal erg veel, hij heeft dus nu permanent een kruik bij hem in het hok wat ie zeer waardeerd ondanks dat ie in een verwarmde kamer zit.

Op de terugweg in de auto hoorde ik een liedje waarbij ik sterk aan hem en alles moest denken.

Na even googlen

YouTube - Faith Hill - Where Are You Christmas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .