Ga naar inhoud

Alweer balou....


r-ch-l

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

 

Lange tijd weer even niet geweest hier...

 

sinsds begin april zijn we weer aan het tobben met balou ze achterpoten. Hij heeft 2 weken in het verband gezeten met wissels van om de dag. Dit knapte niet op en kreeg ook plekken aan de bovenkant. De dierenarts en ik hadden het idee dat hij dit zelf doet.  Toen zijn we gestart met duplocillene injecties die ik zelf geef en panacur.

Daar is die nu 2 weken mee bezig en knapt heel goed op de wonden zijn bijna genezen. En hij is weer levendig.

 

Maar toch zat er iets dwars, had het al een paar keer aangegeven dat balou niet zindelijk meer is, en zichzelf onderplast. 

 

Vanavond moest ik voor controle, ik dacht eindelijk de laatste keer. Helaas niet, gaf wederom aan over zijn plas gedrag. De dierenarts zei toen laten we voor de grap even een echo doen van zijn blaas maken.  Dit werd helaas geen grap, balou heeft op de echo te zien 3 stenen van ongeveer 1cm per stuk. 

 

Woensdag wordt balou geopereerd, daar komt waarschijnlijk ook zijn bijt gedrag van de poten vandaan en de kale buik. 

 

Ook moet balou calcium arm gaan eten. 

 

 

Iemand ervaring met bladstelen operatie bij een konijn?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai, dat is heel vervelend voor Balou! Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het konijn van een vriendin van mij is een paar maanden geleden geopereerd omdat hij een blaassteen had. Het was een pittige operatie, maar alles is goed verlopen en het konijn is weer helemaal fit en gezond! Inderdaad wel op een calciumarm dieet nu. Succes en sterkte ermee, hopelijk knapt Balou na de operatie gauw op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest even lachen om de autocorrect ;) Een operatie aan de bladstelen van het konijn.

 

Maar eigenlijk is het natuurlijk helemaal niet grappig en behoorlijk sneu. Zal ook best pijnlijk zijn voor jouw konijn. Ik heb er zelf geen ervaring mee bij mijn konijnen, maar heb wel al verschillende verhalen gehoord over konijnen die gewoon goed door zo een operatie heen kwamen. Ik hoop voor jou dat het woensdag allemaal goed gaat en Balou snel weer opgeknapt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hoi allemaal,

 

Lang geleden weer, helaas heb ik Balou zondag in laten slapen. :'(

 

 

Balou had al lange tijd EC onder zijn leden.

 

Dit uiten bij Balou vooral in zichzelf nat plassen. De laaste 3 weken zat hij absoluut niet lekker in zijn vel, we hebben nog een kuur antibiotica geprobeerd.

Iedere dag moest balou gewassen worden om te zorgen dat zijn huid rustig bleef.

De laatste nachten was die snachts aan het spoken, en had hij aanvallen dat hij rond zijn eigen as ging draaien.

 

Zondag wilde hij alleen nog maar bij me liggen, en heb ik de moeilijke knoop doorgehakt. Het was genoeg voor Balou.......

 

Alleen nu het probleem, we hebben nica nog. Nica heeft het moeilijk met het verlies. Ze eet slecht zit zielig in het hoekje komt niet naar je toe.

Maar we hebben besloten dat er geen nieuw konijn komt. Maar wat nu met Nica weg laten kwijnen is geen optie. Dat kan me hart niet aan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het me goed herinner heb je Nica geadopteerd bij het knaagspoor toch? Bij de meeste opvangen is het in ieder geval zo dat je een soort contract tekent waarin staat dat je het konijn terug brengt naar de opvang als je er om wat voor reden dan ook niet meer voor kan/wil zorgen. Ik zou dan denk ik even contact opnemen met de opvang waar ze vandaan komt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Sanne1993:

Als ik het me goed herinner heb je Nica geadopteerd bij het knaagspoor toch? Bij de meeste opvangen is het in ieder geval zo dat je een soort contract tekent waarin staat dat je het konijn terug brengt naar de opvang als je er om wat voor reden dan ook niet meer voor kan/wil zorgen. Ik zou dan denk ik even contact opnemen met de opvang waar ze vandaan komt. 

 Klopt Nica komt bij het knaagspoor vandaan. Ga ze morgen even bellen, maar wil geen overhaaste beslissingen nemen. Het is dan toch ook een soort van afscheid...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .