Ga naar inhoud

Konijn terug in hok krijgen


Veli

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 konijnen buiten in een hok + ren zitten. Ik laat ze regelmatig in de tuin rennen maar na een tijdje moeten ze toch echt weer terug naar hun hok. Inmiddels heb ik er eentje zover dat ik deze wat richting het hok kan sturen en met een snoepje er gemakkelijk er weer in kan lokken. Hij lijkt dit erg goed te begrijpen! De ander is echter een probleem. Het lijkt alsof hij weet dat hij weer teug in het hok moet als ik met de snoepjes aan kom en rent dan juist weer weg. Hij lijkt ook vrij bang dan. Ik kan helaas het deurtje niet laten open staan omdat nummer 1 dan weer naar buiten komt. Zodra nummer 2 weer in de buurt van het hok komt moet ik dus weer het deurtje open zetten en rent ie weer weg, waardoor het er uiteindelijk op uitdraait dat ik hem moet vangen wat hem echt super angstig maakt! Vind dit dus helemaal niet leuk om te doen maar weet niet meer hoe ik dit nu aan kan pakken dat hij net als de ander zelf terug het hok in kan gaan. Wie heeft hier een goede oplossing voor? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er een mogelijkheid om een afdekking boven de ren te maken zodat roofdieren er niet in kunnen en jouw konijnen niet opgesloten in het hok hoeven en zodoende 24 uur in de ren kunnen blijven en in en uit het hok kunnen zo vaak ze willen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koosje: De ren staat vast aan het hok en is overdekt. Is ca. 2m2 dus ze hebben wel wat ruimte waar ze 24u per dag in kunnen, maar ze vinden het heerlijk echt flink te kunnen rennen en ontdekken in de tuin, vandaar dat ik ze er af en toe uit laat.

 

Deeskuh: Klopt, heb ik ook geprobeerd en bij eentje is dit dus ook gelukt! De andere lijkt dit niet te willen leren/te bang te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .