Ga naar inhoud

Goede ervaringen genezing e cuniculi?


yviejj

Aanbevolen berichten

Wat sneu dat het zo gelopen is. Veel sterkte ermee. Ik zou zeker babs eerst gaan behandelen een paar weekjes voor de zekerheid. Dan voorzichtig aan toch weer een vriendje geven. Het is lastig want als Babs ook EC heeft dan zal de kans er zitten dat het terug komt. Elk konijntje kan het krijgen.. maar als ze het eenmaal hebben is het altijd preventief blijven behandelen. Het is vervelend dat je ook nooit goed kan onderzoeken of een konijn dat heeft. Het zou voor mij in elk geval geen reden zijn om niet meer een vriendje te geven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren dag 28 dus de laatste dag van de medicijnen, volgens de dierenarts hoef je niet verder te gaan met de fenbendrops. Yuki is nog steeds niet beter, we hebben de poten van het hok afgezaagd zodat ze nu zelf naar binnen en buiten kan lopen zonder dat ze opgetild moet worden (optillen zorgt voor heel erg tollen en veel stress). Het lopen in een grotere ruimte ging in het begin heel slecht gaat nu ietsje beter. Ik ben bang dat de beschadiging permanent is aan de hersenen het hoofdje niet meer recht zal worden en het tollen niet meer over zal gaan. We zullen de komende maanden moeten aankijken of er nog verbeteringen komen, daar hoop ik erg op maar ben bang dat dit permanent is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op jullie advies weer naar de dierenarts geweest, deze vond dat haar hoofd nog wel ernstig scheef stond. En inderdaad toch doorgaan met de fenbendrops wel halve dosis, ook heeft ze een vitamineprik & een prik tegen de zwelling weer gehad (denk wel dat het daar nu beetje laat voor is) over twee weken moeten we weer langskomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Halve dosering? Hoe bedoel je dat? Mijn nijn is 1.6 kg dus ik moest 1.6 ml geven. Je mag niet minder geven dan normaal hoort want dan werkt het niet.. maar ik had eerste 2 weken dubbele dosis gegeven. Wilhelminapark heeft dat zo op de site staan. Dus de helft is dan de normale dosis. Nu ben ik ook al meer dan 2 maanden bezig met geven maar mijn konijn had niet zulke ernstige klachten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mijn dierenarts eerst inderdaad 1.8 en nu dan 0.9 wel raar dat ze dan iets anders adviseren bij mijn dierenarts. Ik denk wel dat de parasiet op zich niet meer actief is, alleen dat ze er erg door beschadigd is. Zitten nu op 5 weken nadat ze ziek geworden is. Vandaag ging redelijk goed, ze was ze erg vrolijk, als ze me ziet maakt ze meteen een zoem geluid (weet niet hoe dat heet?) ze loopt wat meer en leek ietsje minder scheef. Misschien dat de prikken hun werk doen. Hoop op meer verbetering, het zal veel tijd nodig hebben. Hopelijk is de dierenarts over een week ook wat optimistischer, want vorige week twijfelde hij erg of dit een konijnwaardig bestaan is. Ik wil het wel de tijd en kans geven en aangezien ik toch verbeteringen zie krijg ik weer hoop. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is staat ook in de bijsluiter hoeveel je moet geven. Mag in elk geval nooit minder zijn. Dus tenzij je konijn 0.9 kg weegt...is dat waarschijnlijk te weinig. Volgens mij heeft dat ook met resistentie te maken maar pin me er niet op vast.. misschien handig wilhelminapark behandelplan op de site te lezen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .