Ga naar inhoud

Hek knagen


Pip&stip

Aanbevolen berichten

Onze baasjes weten niet waarom wij steeds aan het hek moeten knagen en op tillen. We hebben veel andere plekken waar we op kunnen knagen in onze kooi en we hebben heel veel ruimte, en toch knagen wij aan het hek en maken daardoor veel herrie en roest het hek. Dit vinden onze baasjes niet zo prettig maar we luisteren ook niet als we moeten stoppen. Weet iemand waarom wij dit eigenlijk doen en wat onze baasjes kunnen doen dit te stoppen? Ze hebben ons gefilmd en een YouTube linkje hieronder gezet. Hopelijk kan iemand onze baasjes helpen. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja waarom... Konijnen zijn vreemde wezens en hekjes hebben een magische werking. Mijn ervaring is dat konijnen altijd ergens uit willen en de andere kant willen ontdekken (bij ons heeft het een het wel meer dan de ander). Maakt niet uit hoe groot de ruimte is eigenlijk. Mississippi en Dakota hebben een hele slaapkamer, en toch hangt Sip minstens 2 keer per dag in het traphekje. En in je broekspijp, als ie meent dat je tussen hem en het hek in staat. Nu zijn ze bij mijn ouders op vakantie en daar zit Sip het liefste naast de tussendeur zodat hij mee kan glippen. Mijn moeder wordt trouwens ook steeds verrast door een aansjezend konijn die mee naar buiten wil. En ze hebben het merendeel van de tijd de hele keuken tot hun beschikking, dus daar zal het niet aan liggen. Ze willen er gewoon uit... Waarom precies, geen idee. Nieuwsgierigheid? Territorium uitbreiden? Omdat het kan?

 

Hoe groot is de ruimte trouwens waar ze in zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 van mijn konijnen kon ook dwangmatig aan de tralies van de ren knagen. Hij en z'n vriendin hadden toen een ruimte van ruim 3 m2 (dag en nacht). Sinds ze in een grotere ren zitten heeft hij het nooit meer gedaan.

 

Dus het kan ook zijn dat jouw konijnen behoefte hebben aan meer ruimte. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze baasjes denken dat het na de reacties van jullie komt door dat ze soms wel de ren open gooien waardoor we door het hele huis kunnen lopen. Want ze hebben nu een paar dagen de ren niet open gemaakt en we knagen veel minder aan het hek. Ruimte gebrek is het zeer zeker niet wij hebben zeker vier meter hij 2 meter ruimten en nog een bovenverdieping in onze kooi. Bedankt voor de reacties! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Wat vervelend dat ze aan het hek knagen! Mijn konijn ging ook aan zijn hok knagen, tot dat ik wilgen takken van iemand kreeg. Die kun je gewoon zoeken in het bos, en konijnen vinden dat lekker om aan te knagen omdat wilgen takken ook een stofje bevat wat konijnen lekker vinden. Als je ze dat geeft dan stoppen ze misschien met aan het hok knagen xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Inmiddels knagen mijn twee konijntjes nog steeds regelmatig aan de kooi, maar niet alleen als ze in de kooi zitten, ook als ze los rondlopen, dan knagen ze aan de buitenkant van de kooi. Tevens knagen ze stukjes van de plastic bak af, zo erg dat ik afgelopen weekend een gaatje ontdekte in de rand van de bak. Maar waarom....? Ze hebben genoeg eten, hooi en een wilgenbal waar ze veel aan eten en knagen. 

 

Kan het kwaad dat ze de plastic stukjes binnenkrijg? Daar maak ik me nog het meest zorgen over. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Deeskuh hierboven zegt. Daarnaast, heb je genoeg speelgoed? Konijnen kunnen zich namelijk snel vervelen en als konijnen zich vervelen worden ze vervelend. Het zijn net mensen in dat opzicht :p Desnoods kan je nog bitter apple spray maken of kopen en dat erop sprayen, maar hopelijk houdt het vanzelf op als ze meer ruimte/speeltjes hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .