Ga naar inhoud

Ik vind elke ochtend plukken pluis


Sazzz

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort weer twee konijntjes. Maar nu vind ik elke ochtend flinke plukken haar. Het is duidelijk van het mannetje, die is wit en het zijn witte plukken (het vrouwtje is zwart) en nu ik erover nadenk zie ik ze vooral langs de rand van de ren. Hij oogt niet alsof hij is aangevallen, is de onderdanige en is gecastreerd. Hij gaat ook goed om met het vrouwtje en vice versa. Wat is de reden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groot is het verblijf? Is het vrouwtje ook gecastreerd of niet? Sluit je ze snachts op in een kleinere ruimte? Kunnen er roofdieren bij/ in de ren komen (bijv. katten?) waardoor onrust ontstaat? Het kan verschillende redenen hebben, van schijnzwangerschappen tot onrust tussen beide konijnen of onrust door dingen die rondom het verblijf gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een klein tot normaal formaat hok, het nachthok heeft een kattenluik en ze kunnen in en uit het hok, ook s nachts. Er zit een redelijk ruime ren omheen, waar ze dus altijd inzitten. Eroverheen zit een net, maar in twee jaar heb ik welgeteld één kat in mijn tuin gezien. Het kunnen er meer zijn uiteraard, maar niet al te veel. Het vrouwtje is niet geholpen, nee. Maar ik vind dus alleen plukken van het mannetje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm. Dat is wel wat vreemd dan! En behalve plukken zijn er geen wondjes te  zien? Het komt wel eens voor dat er wat plukjes haar uitgetrokken worden en wat gejaagd wordt in een koppel. Maar meestal zie je dat dan ook wel op momenten dat je bijvoorbeeld gaat voeren. En dat is niet het geval begrijp ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels gemerkt dat het vrouwtje hem in zijn achterwerk pikt als ie haar in de weg zit. Niet tot bloedens toe, maar wel net genoeg voor een pluk. Ik merk ook dat ze in het hok een nestje heeft gemaakt. Dus misschien dat ze gewoon de lente in haar bol heeft? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .